צלם אסטרונומיה הצליח לקלוט תמונה עוצרת נשימה של בליטה סולארית - עמוד גז עצום של פלאזמה לוהטת - המתנשאת לגובה אדיר של 200,000 ק"מ מעל פני השמש.

אדוארדו שצ'אברגר פופאו, בן 50, צילם את המחזה המרהיב ב-18 בפברואר. לדבריו, מדובר ב"בליטה עצומה ונדירה בטמפרטורה של 5,600 מעלות צלזיוס, שהתנשאה לגובה חסר תקדים מעל הקוטב הדרומי של השמש". עוד הוא הסביר ל-The Sun הבריטי: "אירועים כאלה נדירים ביותר. בדרך כלל, בליטות סולאריות מתרחשות באזור קו המשווה של השמש".

עמוד הפלאזמה הבוער היה כה נרחב, עד שפופאו נאלץ לסובב את המצלמה שלו במהלך הצילום כדי לתפוס אותו במלואו. לאחר מכן, הוא תיקן את כיוון התמונה כדי להציג אותה בצורה נכונה. לכידת הצילום לא הייתה משימה פשוטה. אדוארדו תיאר את התנאים הקשים שבהם עבד: "הייתי צריך להתמודד עם טמפרטורות גבוהות מאוד, טורבלנטיות אטמוספרית עזה ועננות רבה שהפריעו לי שוב ושוב".

"עם זאת", הוסיף, "התמונה המדהימה שווה את כל המאמץ. זה היה מחזה מרהיב באמת". עוד ציין הצלם כי התשוקה שלו לחלל ולצילום הובילה אותו לרגע המיוחד הזה. "כבר מגיל צעיר התבוננתי בשמי הלילה והייתי מוקסם מהכוכבים ומסתוריהם", סיפר.

הוא רואה זכות גדולה ביכולת שלו לתעד את יופייה של מערכת השמש באמצעות הציוד שלו. "כל סשן צילום הוא מפגש עם הנשגב", אמר. "כתמי השמש העצומים, הסיבים המרקדים על פניה והבליטות המתנשאות אלפי קילומטרים חושפים את עוצמתה וכוחה האדיר של השמש".