אלפי חוקרי עב"מים נהרו לעיר לימוז' שבדרום צרפת, שם התקיים אירוע בן שלושה ימים שנועד להכין את האנושות למפגש עם חייזרים. סרטונים שצולמו על ידי התקשורת הצרפתית ביום שני, ה-18 במרץ, הציגו אלפי אנשים שהתגודדו בשדה ליד כביש מהיר בעיר המוכרת יותר בזכות תעשיית הפורצלן ובקבוצת הכדורסל שלה כך לפי הדיווחים ב-Daily Mail.

המשתתפים הגיעו מכל רחבי העולם לכנס "Symposium Exovision", ושילמו סכומים של עד 160 פאונד כדי להשתתף בהרצאות על "מפגשים עם ישויות על-חושיות". התקשורת לא הורשתה להיכנס לאירוע, אך שני תצפיתנים מקומיים הצליחו להיכנס ודיווחו כי המנכ"ל של קבוצת "בריתות שמימיות" (Alliances Célestes), ז'אן מישל רו, טען שהוא נפגש לעיתים קרובות עם חייזרים.

חייזר (צילום: ingimage ASAP)
חייזר (צילום: ingimage ASAP)

לפי הדיווחים, רו אף ציין כי הוא מסוגל למשוך חייזרים למקומות ספציפיים על פני כדור הארץ, וכי הוא היה עד לנחיתות של עב"מים. עוד הוא טען כי הוא מגיע מהכוכב "ניאם" והציג תמונות מטושטשות בשחור-לבן כהוכחה לחיים חייזריים. האירוע, שאורגן על ידי קבוצה המגדירה את עצמה כארגון ללא כוונות רווח בשם "בריתות שמימיות", נועד להפריך את הדעות הקדומות של אנשים בנוגע לחייזרים ולהכין אותנו למפגש עמם.

באתר האירוע נכתב: "המשימה של משלחת האזרחים הזו היא ללוות את האנושות בתהליך זה, לספק מידע נכון ולצמצם את החשש והלחץ שסוג כזה של מפגש עלול ליצור". לקראת הכנס בן השלושה ימים, עלו חששות כי הוא יהפוך ל"מוקד קיצוניות", או לכל הפחות יפגע בתדמית של לימוז'.

עוד דווח ב-Daily Mail כי תיירי מיגל, סגן נשיא המועצה המחלקתית בלימוז', כתב בעיתון המקומי Populaire du Centre: "נדהמתי לשמוע שכנס כזה מתקיים בעיר. אנשים משונים יגיעו מכל רחבי צרפת ואירופה ויעניקו ללימוז' תדמית מוזרה. תנועות אלו יכללו תיאורטיקנים של קונספירציה ואנשים המאמינים בכדור הארץ השטוח. זוהי קרקע פורייה לקיצוניות". הוא הוסיף ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר): "אני לא רוצה שלימוז' תהפוך ללעג בעולם. אנחנו צריכים מדע והיגיון, לא תיאוריות קונספירציה".

חללית, חייזרים, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')
חללית, חייזרים, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')

דאגה נוספת התעוררה בנוגע לנוכחותו של אנטואן "Q" קוטיטה. על פי הדיווחים, קוטיטה הוא תומך של תנועת QAnon ואף הפעיל ערוץ יוטיוב שהפיץ תיאוריות קונספירציה לפני שנסגר על ידי הפלטפורמה עקב הפרת תנאי השימוש. על פי הדיווחים, הוא מאמין כי אליטה שטנית שולטת בעולם ועומדת מאחורי רשת פדופיליה רחבה.

מר מיגל ציין כי בכוונתו לארגן פגישה ציבורית בנושא תפקיד המדע וההתקדמות החברתית. "אנחנו לא יכולים לעמוד מהצד עם ידיים שלובות מול שרלטנים שיגיעו וידברו איתנו על תיאוריות מעידן אחר", אמר ל-BFMTV. "אנחנו חייבים לשאוף להבחין בין אמת לשקר על ידי הסתמכות על המדע".