תיירת בריטית בשם צ'י קלי צילמה תמונות מרתקות במהלך חופשה משפחתית ב-2018, אשר עשויות להוות הוכחה חותכת לקיומה של "נסי", המפלצת המיתולוגית מלוך נס.

קלי חששה תחילה לפרסם את התמונות מחשש ללעג, אך לאחרונה, בהשראת חיפוש נרחב אחר המפלצת שהתקיים באוגוסט 2023, החליטה לחלוק אותן עם העולם. 71 התמונות, שהוצגו כחלק מסרטון וידאו, מציגות תנועה לא מזוהה על פני המים.

במהלך טיול ליד אגם לוך נס, הצלמת הבחינה יחד עם בעלה ב"יצור גדול דמוי צלופח" נע בתנועה סיבובית לאורך כ-100 מטרים. לדבריה, החוויה הייתה כה מטלטלת עד שהיא חששה לחשוף את התמונות. לאחר מכן, היא פנתה לחוקר ה"נסי" הוותיק סטיב פלת'האם, אשר התרשם עמוקות מהצילומים.

פלת'האם ציין כי התמונות "הן ללא ספק התמונות הטובות ביותר שצולמו אי פעם של התופעה הזאת. פרסום כל 71 הפריימים יוביל ככל הנראה לדיון ציבורי וניתוח מעמיק. התמונות עדיין לא מוצאות הסבר חד משמעי. אפשר לקבוע בוודאות שמדובר ביצור חי ולא בלוטרות או צוללנים".

קלי תיארה את החוויה בריאיון ל-The Mirror הבריטי: " היינו בחופשה משפחתית. צילמתי עם המצלמה שלי את בעלי ואת הבת שלנו אליסה, שהייתה אז בת חמש. כ-200 מטרים מהחוף ראינו את היצור הזה נע במהירות קבועה מימין לשמאל. הוא התגלגל והסתובב מדי פעם. לא ראינו ראש או צוואר. אחרי כמה דקות הוא פשוט נעלם ולא ראינו אותו שוב".

תיירים מצלמים את אגם לוך (צילום: רויטרס)
תיירים מצלמים את אגם לוך (צילום: רויטרס)

פלת'האם מאמין שהתמונות הללו מחזקות את טענתם של מאמיני "נסי" וכי הן ראויות לחקירה נוספת. הוא הסביר ל-The Mirror: "אנחנו ברי מזל שהמשפחה החליטה לפרסם את התמונות. פגשתי אותם פעמיים והם נראים לי אנשים אמינים לחלוטין. שכנעתי אותם שהתמונות חשובות מכדי להישאר חסויות".

הפודקאסט "The Cryptid Factor" פרסם את כל 71 התמונות כחלק מסרטון וידאו, בתקווה לעורר דיון בקרב חוקרים ברחבי העולם. מנחי התכנית מאמינים שהסרטון "משנה את כללי המשחק" וכי הוא יעורר ויכוחים לגבי מה צולם באותו היום בלוך נס.