בתצפית חלל מרתקת, ד"ר סבסטיאן וולטמר, אסטרונום, צילם חפץ מסתורי שחלף במהירות גבוהה על פני הירח. למרות שערך בדיקות מקיפות, הוא לא הצליח להסביר את התופעה שצולמה בטלסקופ שלו.

"בזמן שצילמתי את הירח, לפתע ראיתי משהו מהיר וזוהר שחלף במהירות בתוך תמונת הווידאו", סיפר וולטמר. בתחילה הוא חשב שמדובר בלוויין או בגשושית, אך מיקומם בשלב הצילום לא התאים למסלולי החפצים האלה סביב כדור הארץ, וגם קצב התנועה של החפץ המסתורי היה מהיר משמעותית מקצב תנועתם הנורמלי.

צפו בתיעוד:

@sebastianvoltmer Antwort auf @King-ET Die höchste Vergrößerung ist nicht nötig und sogar eher hinderlich. Hashtags: #uap #ufo #mond #astronomy #phenomenon #craters #moon #nasa #space #telescope #sebastianvoltmer ♬ Originalton - Dr. Sebastian Voltmer ✨

התצפית הוצאה גם מהקשר של מטאור, מכיוון שלחפץ לא היה זנב אופייני וקצב תנועתו היה איטי מזה של מטאוריט. בנוסף, בארגון הבינלאומי לחקר מטאורים לא היו רישומים על מטאור שנע באזור הצילום באותו זמן.

וולטמר שלל גם אפשרות שמדובר בחרקים או אבק שנקלטו בטעות על ידי העדשה, ומעריך שהחפץ נע במרחק של יותר מ-500 מטרים על סמך מישור הפוקוס. "אני מניח שהוא היה בגובה של 100 עד 200 קילומטרים, כלומר במעבר למה שנקרא 'מסלול נמוך סביב כדור הארץ'", ציין.

הירח (צילום: רויטרס)
הירח (צילום: רויטרס)

חוקר פלנטרי אחר, אליוט ספטון-נאש, העלה הסבר אפשרי נוסף שהחפץ שצולם היה למעשה שרשרת לוויינים קטנים של רשת סטארלינק. לדבריו, "ככל שידוע לנו, לוויינים של סטארלינק נעים לעתים בקבוצות עם מסלולים קרובים, כך שהם עוברים בזה אחר זה במהירות".

עם זאת, גם החוקרים לא יכלו להגיע למסקנה חד-משמעית לגבי זהות החפץ המסתורי, בשל קצב התנועה הגבוה שטשטשה את צורתו המדויקת בתמונה. התצפית ממשיכה להציב שאלות מרתקות בנוגע לאובייקטים מעוררי סקרנות העוברים במסלולים גבוהים מעל כדור הארץ.