משפיענית בריטית בשם "TheSimpleMum" ברשת החברתית טיקטוק, הפתיעה את עוקביה כשהסבירה על חור ניקוז נסתר, אותו פתח בתחתית המקרר אשר אחראי על ניקוז מי ההפשרה אל מגש ייעודי.

לדבריה, חור זה יכול להיסתם בפירורי מזון ולכלוך, מה שגורם להצטברות של מים עומדים וריחות לא נעימים. במקרים קיצוניים, סתימה כזו אף עלולה לפגוע ביכולות הקירור של המקרר.

@thesimplemum

♬ original sound - The Simple Mum

בעקבות הסרטון, גולשים רבים הודו ל-"TheSimpleMum" על המידע החדש וחלקם אף ציינו שלא ידעו על קיומו של חור הניקוז. בסרטון המשך, היא הדגימה כיצד לנקות את החור בעזרת מקלון אוזניים וקשית. בנוסף, היא המליצה על שימוש בחומר חיטוי מדולל לריח נעים יותר.

מומחים ממליצים לנתק את המקרר מהחשמל לפני ניקוי החור. ניתן לנקות את החסימה בעזרת מנקה צנרת או חוט תיל. לאחר מכן, יש לשפוך כחצי כפית של סודה לשתייה ואחריה שתי כוסות מים חמים לתוך חור הניקוז.

@thesimplemum Replying to @Chris this was not the planned content for today, life takes strange turns… #cleantok #cleaning #ukmum ♬ original sound - The Simple Mum

בשלב הבא, יש לנקות את מגש הניקוז אליו מתנקז המים. לשם כך יש להסיר את הפלסטיק שבתחתית המקרר. את המגש יש לנקות במים חמים וסמרטוט לח. במקרה של עובש, ניתן להשתמש בחומץ לניקוי. לאחר מכן, יש להחזיר את המגש ואת הפלסטיק למקומם ולחבר את המקרר בחזרה לחשמל. מומלצים לבצע ניקוי זה כל שניים-שלושה חודשים לתפקוד מיטבי של המקרר.