כולנו מכירים את התסכול הזה - לפתוח צנצנת, לאחסן אותה במקרר ולגלות שנוצר בה עובש שמכסה את השכבה העליונה של מוצר המזון. אבל יש דרך פשוטה ביותר לשמור על המוצר שבצנצנות שכבר פתחנו טרי לזמן רב יותר, והפתרון כבר נמצא אצלכם בארון המטבח.

לפי כריסטינה סוטריו, שפית וכותבת מתכונים, לא צריך לזרוק פסטו, רוטב פסטה או כל דבר אחר שנשאר בצנצנת. כל מה שצריך לעשות הוא להוסיף שכבת שמן זית מעל שאריות המזון בצנצנת כדי לשמור על טריותם.

"הוספת שכבה דקה של שמן זית מעל מוצר המזון, יוצרת אטם המונע מחיידקים להגיע למוצר", הסבירה סוטריו. ראשית, יש לנקות את שולי הצנצנת בעזרת כפית ולהסיר כל שאריות מזון יבשות. לאחר מכן, יש לדחוס את המזון בתחתית הצנצנת כדי ליצור משטח אחיד. עכשיו אפשר להוסיף לאט שכבת שמן זית מעל המזון, בכמות של מספר מילימטרים כך שכל המזון מכוסה.

באילו מזונות אפשר להשתמש בטריק הזה?

- פסטו
- רטבים חריפים וצ'ילי
- צנצנות שום כתוש או מתבלים דומים
- רסק עגבניות
- אריסה
- רטבים ביתיים

מתבלים בצנצנות, כך תמנעו מהם להתקלקל (צילום: אינג'אימג')
מתבלים בצנצנות, כך תמנעו מהם להתקלקל (צילום: אינג'אימג')

חשוב כמובן להשתמש בחושים שלכם כדי לקבוע האם מזון בטוח לאכילה. אם יש ספק, עדיף לזרוק אותו ולפתוח צנצנת חדשה. איכות שמן הזית משפיעה גם על יעילות הטריק הזה, כך שמומלץ להשתמש בשמן זית איכותי.

עם זאת, מכיוון שצריך רק כמות קטנה של שמן זית לכל צנצנת, השיטה הזו עדיין חוסכת כסף ומפחיתה את בזבוז המזון. אפשר להשתמש באותה שיטה גם כדי לשמור על טריות של מזונות אחרים שכבר נמצאים בשמן.

מתבלים בצנצנות, כך תמנעו מהם להתקלקל (צילום: אינג'אימג')
מתבלים בצנצנות, כך תמנעו מהם להתקלקל (צילום: אינג'אימג')

גולשים ברשתות החברתיות התלהבו מהטיפ ואישרו את יעילות השיטה. "אנחנו עושים את זה עם פסטו והוא נשמר הרבה יותר זמן", כתב אחד. בינתיים, גולשת אחרת סיפרה שסבתא שלה נעזרה "באותו טריק" כדי לשמור על מלפפונים חמוצים טריים לזמן רב יותר. "זה עובד מצוין", ציינה.