לפי הדיווחים מגאנה, מערב אפריקה, ילדה בת 12 הועברה תחת חסות המשטרה לאחר שנישאה ל"כהן גדול" בן 63 בטקס חתונה מסורתי. נואומו בורקטיי לאווה צורו ה-33, מנהיג רוחני מאזור נונגואה בבירה אקרה, נישא לילדה ששמה לא פורסם בטקס חתונה מפואר ביום שבת.

תמונות מהחתונה הציגו את הילדה לבושה בשמלה לבנה ופשוטה עם כיסוי ראש תואם, כאשר "בעלה" הטרי מניח עליה זר עלים ירוקים. הצילומים מהאירוע - שאליו הגיעו רבים מהקהילה באזור - עוררו זעם ציבורי רב.

בעקבות הדיווחים, המשטרה המקומית פעלה בהתאם והודיעה כי הילדה הועברה להגנתה. בגאנה, הגיל המינימלי החוקי לנישואין הוא 18 אך למדינה היסטוריה מורכבת בכל הנוגע לנישואי קטינות. החוק במדינה אוסר על נישואי קטינים מאז 1998, אך ב"יוניסף" צוין כי התופעה עדיין נפוצה עקב היעדר תעודות לידה ומקרים לא מדווחים.

ארגונים מקומיים שיבחו את תגובת המשטרה המהירה, בעוד שנציגיו של ה"כהן גדול" טענו כי הנישואים היו טקסיים בלבד ושהקטינה "הוכשרה לתפקיד מגיל 6 ללא הפרעה ללימודיה". עיתונאית מקומית גינתה את הטענות וכתבה "היא ילדה, לא כלה". המשטרה הבטיחה לפעול מול המשרד לרווחה חברתית במדינה כדי להבטיח את שלומה של הקטינה.