השנה כפי שכולנו כבר יודעים, יהיה ליל סדר שונה מהשנים האחרונות. מדובר בתקופה מאתגרת אשר מציבה רבים מאיתנו בדילמה של כיצד ניתן לשמוח ולחגוג כשהמדינה שלנו היא לא אותה מדינה מאז ה-7 באוקטובר ובכל זאת, העם היהודי חייב להיות איתן ולציין את חגי ישראל גם כשקשה.

בדיור מוגן אחוזת פולג יערכו השנה הרמת כוסית לכבוד חג הפסח וישימו דגש על המושג "חזקים ביחד", ובתפילה שיחזרו כבר הביתה – החטופים והלוחמים שלנו. תמי סלע זסלבסקי, מנהלת תחום תרבות באחוזה משתפת בטיפים עיצוביים לשולחן ארוך גדול וחגיגי במיוחד:

עריכת שולחן לחג הפסח (צילום: יחצ)
עריכת שולחן לחג הפסח (צילום: יחצ)

1. בחרו מוטיב מוביל

תכננו מראש באילו צבעים אתם רוצים לערוך את שולחן החג. תמיד אפשר ללכת על שולחן לבן קלאסי, או על שילוב של צבע מטאלי כמו זהב או כסף אשר מקנה אווירה של חגיגיות. אפשרות נוספת היא לבחור מוטיב עם צבע בולט, או תבנית פרחונית. שימו לב שאתם יוצרים איזון נכון בין הפריטים.

2. קישוט מרכזי בשולחן החג

אלמנט מרכזי בשולחן החג שמקשט אותו ומבטא את הקונספט העיצובי שלו מוסיף לארוחה בסדר גודל כזה, הבחירה הכי קלאסית היא סידור פרחים, מתאים לחג האביב ומבחר הפרחים שזמינים בעונה הזאת הוא אינסופי. אל תשללו קערת פירות ואגוזים שמסמלת שפע ויכולה גם היא להוסיף צבעוניות ומרקמים לעיצוב השולחן. יש לזכור שמה שלא יהיה האלמנט המרכזי, שימו לב שהוא אינו גבוהה מדי או גדול מדי (כדי שאורחים יוכלו בכל זאת לתקשר אחד עם השני).

בחרו אלמנט מרכזי לשולחן החג (צילום: יחצ)
בחרו אלמנט מרכזי לשולחן החג (צילום: יחצ)

3. אישי

פתקים עם שמות. אין כמו להיות אורח בשולחן סדר גדול ולדעת שכתבו את השם שלך וחשבו עליך בתוך כל האירוח. אם תרצו בכך, תוכלו בכל פתק עם השם, להוסיף כמה מלים אישיות, של עידוד, של תודה, של הערכה.

4. תפריט

הדפיסו מראש על נייר יפה את התפריט המתוכנן לסעודת ליל הסדר. הניחו על כל צלחת את התפריט, וכבר שדרגתם לכולם את חוויית האירוח כי כפי שציינתי בסעיף הקודם, אין על פניה אישית בליל הסדר עם הרבה סועדים. כמובן חשוב לבדוק מראש אם יש טבעוניםאו סועדים רגישים למזון מסוים והדגישו בתפריט מה בטוח עבורם.