פחות משבוע לאחר שג'ון אלפרד טיניסווד, בריטי בן 111 זכה בתואר המכובד: האיש החי המבוגר ביותר בעולם מ"שיאי גינס", ממשלת פרו טוענת כי חקלאי מקומי בן 124 הוא הזכאי האמיתי לתואר.

מרסלינו אבָד טולנטינו, תושב הכפר הקטן צ'אגלה, חגג את יום הולדתו ה-124, כך לטענת הרשויות, ב-5 באפריל. על פי הנתונים, טולנטינו נולד בשנת 1900 ורק בשנת 2019 הוא זכה לראשונה לדרכון, תעודת זהות ופנסיה.

תפריטו היומי של האיש מורכב מפירות, בשר כבש, וכפי שנהוג באזור, הוא נוהג ללעוס עלי קוקה. "בתוך השלווה והטבע של האזור בהואנקו, פיתח מרסלינו אבָד טולנטינו, או 'מאשיקו' כפי שהוא מכונה, אורח חיים בריא ושלווה פנימית. אלו באים לידי ביטוי בבריאותו הטובה ובאישיותו הנעימה", נמסר בהצהרה רשמית של ממשלת פרו. "הדברים הללו אפשרו לו, בחוסן ובתבונה, להתגבר על 12 עשורים של חיים, וב-5 באפריל הוא כיבה 124 נרות", הוסיפו.

הממשלה הפרואנית פועלת כעת לסייע לטולנטינו להגיש מועמדות רשמית ל"שיאי גינס", בתקווה שיוכר בתור האדם החי המבוגר ביותר בעולם. אם אכן יקבל את התואר, הוא יעקוף את השיאן הנוכחי, ג'ון אלפרד טיניסווד בן ה-111 מבריטניה.

ג'ון טיניסווד בן ה-111 (צילום: רויטרס)
ג'ון טיניסווד בן ה-111 (צילום: רויטרס)

טיניסווד, שהוא גם הלוחם המבוגר ביותר ששרד את מלחמת העולם השנייה, נולד ב-1912, השנה בה טבעה הטיטאניק. כיום הוא מתגורר בבית אבות ומוכר שם כפטפטן גדול. בניגוד לטולנטינו ששומר בקנאות על סודות אורח חייו, טיניסווד טען שאין לו תפריט מיוחד ומייחס את אריכות ימיו ל"מזל".

לצורך ההשוואה, האישה הזקנה בעולם כיום היא מריה ברניאס מוררה מקליפורניה בת ה-117. היא הוכרזה כאישה החיה המבוגרת ביותר בעולם לאחר מותה של לוסיל רנדון, נזירה מצרפת, שהייתה בת 118 במותה.

לוסיל רנדון (צילום: צילום מסך רויטרס)
לוסיל רנדון (צילום: צילום מסך רויטרס)