הוא נחשב לאדם המבוגר ביותר בטוקיו - אבל כשנציגי הרשויות היפניות הלכו לברך את סוגן קאטו ליום הולדתו ה-111, הם גילו שרידי שלד חנוטים מונחים במיטתו.

הם החלו לחשוד שמשהו אינו כשורה כשהלכו לכבד את האיש בביתו ברובע אדאצ'י בעיר, אך נכדתו אמרה להם שהוא "לא רוצה לראות אף אחד". המשטרה המקומית חוקרת כעת את המקרה בחשד להונאה מצד משפחתו.

גולגולת אנושית (צילום: אינגאימג)
גולגולת אנושית (צילום: אינגאימג)

נציגי משרד הרווחה ניסו להשיג את מר קאטו מאז תחילת השנה, וכשהגיעו לדירתו בני המשפחה גירשו אותם שוב ושוב, כך לדבריו של טומוקו איוואמטסו, פקיד מרובע אדאצ'י. הדבר עורר את חשדותיהם והם ביקשו את עזרת המשטרה שהגיעה לביתו ביום רביעי.

כשהגיעו, הם גילו גופה חנוטה - ככל הנראה של קאטו - שוכבת במיטתו לבושה בתחתונים ומכוסה בשמיכה. קרובי משפחתו של האיש אמרו למשטרה כי הוא "הסתגר בחדרו לפני יותר מ-30 שנה והפך ל'בודהה חי' מאז", לפי דיווח של Jiji Press.

טוקיו, יפן (צילום: אינגאימג)
טוקיו, יפן (צילום: אינגאימג)

במקביל, התברר כי המשפחה משכה 9.5 מיליון ין (109,000 דולר) מתשלומי הפנסיה של קאטו דרך חשבון הבנק שלו מאז שאשתו מתה לפני שש שנים. חלק מהכסף אף נמשך לאחרונה.

עוד דווח כי נציגי קרן הפנסיה לא הצליחו ליצור קשר עם בן ה-111 במשך כמה שנים. "משפחתו בוודאי ידעה שהוא מת כל השנים הללו והמשיכה להתנהל כאילו דבר לא קרה", סיכם יוטאקה מורוי, פקיד ממשרד הרווחה במטרופולין טוקיו. החקירה בנושא נמשכת.