המתיחות במזרח התיכון הגיעה לשיא חדש בעקבות המתקפה האיראנית על ישראל ב-13 באפריל. מתקפה זו, שכללה כטב"מים וטילי שיוט עוררה חשש מפני סכסוך אזורי נרחב ואף מלחמת עולם שלישית.

הרשתות החברתיות געשו בדיונים על התקיפה, וחלקם אף ציטטו נבואות של נוסטרדאמוס - האסטרולוג הצרפתי-יהודי המנוח - שחזה מלחמה ימית בשנת 2024.

נוסטרדמוס, נביא זעם (צילום: ויקיפדיה)
נוסטרדמוס, נביא זעם (צילום: ויקיפדיה)

האזהרה הנבואית של נוסטרדאמוס

נוסטרדאמוס, האסטרולוג הצרפתי המפורסם מהמאה ה-16, מוכר בעיקר בזכות כתביו הנבואיים. בספרו "הנבואות", הוא תיאר באופן מאיים תרחיש שבו "האויב האדום" יזרע אימה ברבים, בעיקר על ידי הטלת אימה באוקיינוס הרחב, על פי דיווח של Hindustan Times.

פרשנות לנבואת נוסטרדאמוס

למרות שקיימות פרשנויות שונות, חלקם מאמינים כי נבואתו של האסטרולוג על "האויב האדום" עשויה לרמוז על המתיחות בין סין לטייוואן, שהחריפה בעקבות מתקפות החות'ים על ספינות בים האדום.

אירועים אלה הפריעו למסחר הבינלאומי, בעיקר לתעשיית הנפט התלויה בנתיבי הספנות של הים האדום, על פי הפרסומים ב-Hindustan Times. בנוסף, התוקפנות של איראן כלפי ישראל הגבירה את אי היציבות האזורית, מה שמוסיף שכבה נוספת של מורכבות למצב.

החותים משלטים על הספינה בבעלות ישראלית בים האדום  (צילום: רשתות ערביות)
החותים משלטים על הספינה בבעלות ישראלית בים האדום (צילום: רשתות ערביות)

ישראל, שכבר שרויה בסכסוך עם חמאס, ניצבה בפני התקפות חוזרות ב-13 באפריל על ידי איראן ובעלות בריתה. מסוריה, תימן ועיראק, איראן שיגרה כטב"מים לעבר ישראל, מה שהחריף את העוינות באזור. מתקפה זו הייתה "תגובתה של איראן" לחיסול הבכירים בקונסוליה האיראנית בדמשק.

יש לציין כי קיימות פרשנויות רבות ושונות לנבואותיו של נוסטרדאמוס, ולא ניתן לקבוע בוודאות למה התכוון.