שיעור חינוך מיני בבית הספר לרוב גורם לתלמידים לצחקק מתוך מבוכה כשהמורה מתחיל לדבר על איברי המין. למרות שאנו זוכרים את ההיבטים החשובים ביותר של השיעורים האלה, לא כל מה שקורה בחדר המיטות נלמד בכיתה, ולכן נותרים פערים רבים.

למרות שרובנו מכירים את הבסיס, חשוב שנהיה מעודכנים בנוגע לבריאות המינית שלנו. לשמחתנו, ד"ר דנאי מראגוטאקיס מיוקסלי מהקליניקה הרפואית באוקספורד - חשפה בריאיון ל-The Mirror מספר מיתוסים ועובדות על הפין שייתכן שלא הכרתם. תודו לה, לא לנו.

מדידת איבר המין הגברי, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)
מדידת איבר המין הגברי, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)

הפין אינו מכיל עצם, ולכן אינו יכול להישבר למרות שיש נטייה לחשוב שאפשר "לשבור את הפין". למרות זאת, הוא עלול להיפצע. רקמת האיבר יכולה להיפגע ולגרום למצבים שמרגישים כמו שבר בפין אם מופעל עליו כוח פתאומי בזמן זקפה.

ד"ר מראגוטאקיס הסבירה: "הפין יכול להשתנות באופן טבעי בצורתו ובעיקוליו. כיפוף או עיקול קל נחשבים לנורמליים אצל רבים מהגברים ואינם מעידים בהכרח על בעיה. עם זאת, אם יש שינוי פתאומי או אם העיקול גורם לכאב או לקושי, מומלץ להיוועץ ברופא".

האיבר שלכם גדול יותר משחשבתם (צילום: אינג'אימג')
האיבר שלכם גדול יותר משחשבתם (צילום: אינג'אימג')

הפין למעשה ארוך יותר ממה שהוא נראה. כ-30 אחוזים מהרקמות המרכיבות את הזקפה הן פנימיות, כך שלא ניתן לראות אותן כלפי חוץ. מי היה מאמין.

תופתעו לגלות שיש שלושה סוגים של זקפה שאולי לא הכרתם:

1. זקפת תת-מודע: זו מתרחשת בהיעדר גירוי פיזי או פסיכולוגי ספציפי כלשהו, לעתים קרובות במהלך חלום בזמן השינה.
2. זקפה רפלקסוגנית: זוהי תוצאה של גירוי ישיר של הפין.
3. זקפה פסיכוגנית: זוהי תוצאה של גירוי חזותי, כולל פנטזיות מיניות.

ד"ר מראגותאקיס סיכמה: "בעוד שזקפה קשורה ברוב המקרים לעוררות מינית ולאורגזמה, יש אנשים שיכולים לחוות אורגזמה ללא זקפה מלאה, וגורמים שונים יכולים להשפיע על התגובה המינית".