חשבתם ש"עבודה עד מאוחר" היא התירוץ היחיד לבגידה? תחשבו שוב. ליאון הארט, חוקר פרטי עם ניסיון של 15 שנה, נתקל לאורך הקריירה שלו בשקרים הזויים ויצירתיים שבוגדים ובוגדות השתמשו בהם כדי להסתיר את מעשיהם, ולדבריו, כלום כבר לא מפתיע אותו.

"המקרה הכי הזוי היה גבר הנשוי מזה 50 שנה כשלו ולאשתו שלושה ילדים ושבעה נכדים", נזכר הארט. "לאחר מעקב, גילינו שהוא חי חיים כפולים בכתובת אחרת עם אישה אחרת, באותו הכפר ממש כמו שחי עם אשתו. לאחר עימות עם הממצאים, הוא הודה ברומן שנמשך כמעט אותו מספר שנים שהם נשואים - 50 שנה. היו לו שני ילדים ושלושה נכדים עם המאהבת".

אחד הבוגדים ניהל חיים כפולים במשך 50 שנה (צילום: אינג'אימג')
אחד הבוגדים ניהל חיים כפולים במשך 50 שנה (צילום: אינג'אימג')

הארט, המנהל של סוכנות החקירות Intime Investigations Ltd, עובד יחד עם למעלה מ-250 סוכנים ברחבי העולם. צוותו משתמש בטכנולוגיות מתקדמות כמו GPS, מכשירי האזנה ועוד כדי לאתר בוגדים ולתעד את מעשיהם.

"מקרה נוסף היה אישה שחשדה בבעלה העשיר", סיפר הארט. "הוא היה נעלם ל'נסיעות עסקים' לכמה ימים בכל שבוע. גילינו שהוא מחזיק מטוס קל ורישיון טיס, ושהוא מנהל רומן במקביל עם שלוש נשים שונות באיים הקרובים. הוא היה מתחלף ביניהן באופן שווה במשך שנים רבות".

שלוש נשים שונות באיים שונים (צילום: FREEPIK)
שלוש נשים שונות באיים שונים (צילום: FREEPIK)

"היה לנו גם מקרה של בוגד שהיה מחנה את רכבו ליד מגרש הגולף, שם היה שם את הטלפון שלו בשקית פלסטיק ומטמין אותו בשיח קרוב", שיתף הארט. "כך הוא היה יכול להיפגש עם המאהבת במלון סמוך בלי שאשתו תחשוד בכלום, כי הטלפון שלו הראה שהוא במגרש הגולף כל היום".

הסיפורים המוזרים הללו נחשפו בעקבות סקירה של אתר הבגידות הבריטי Illicitencounters.com. הסקר מצא שהתירוצים הפופולריים ביותר לבגידה היו יציאה למשחק ספורט כלשהו כמו גולף, טניס ועוד (74%), נסיעות עבודה (87%), אחריהן עבודה עד מאוחר (70%) ומחויבויות משפחתיות (68%).

הפסיכולוגית ד"ר לואיז גודארד-קרוולי הסבירה שרבים מהבוגדים נוקטים בשיטות אלו מסיבות שונות, ביניהן: פחד מההשלכות הרגשיות של פרידה, תלות רגשית או כלכלית בבן/בת הזוג, בעיות תקשורת או קונפליקטים לא פתורים במערכת היחסים.