ויאגרה (סילדנפיל) היא תרופה המיועדת במקור לטיפול בהפרעות זקפה אצל גברים. עם זאת, ישנן נשים שנוטלות אותה במטרה לשפר את חיי המין שלהן. חשוב לזכור כי מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) לא אישר את השימוש בוויאגרה לנשים, וקיימים סיכונים וחסרונות פוטנציאליים מנטילתה.

מדוע נשים נוטלות ויאגרה?

חלק מהנשים מאמינות שוויאגרה יכולה להגביר את זרימת הדם לאיבר המין ולשפר את החוויה המינית. עם זאת, ויאגרה לא משפיעה על רמות הגירוי המיני אצל נשים, והשפעתה על זרימת הדם לאיבר המין אצלן שונה מאשר אצל גברים.

סקס, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')
סקס, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')

סיכונים ותופעות לוואי מנטילת ויאגרה בקרב נשים עלולה להיות בעייתית במקרים מסוימים, במיוחד אם יש להן לחץ דם נמוך. כמו כן, קיים סיכון של תופעות לוואי כמו כאבי ראש, שעלולים להפריע לחוויה המינית. נוסף על כך, שילוב של ויאגרה עם תרופות אחרות עלול להיות מסוכן.

חלופות אפשריות במקום ויאגרה

ישנם מוצרים ייעודיים לנשים שיוצרו במיוחד כדי לשפר את הבריאות המינית, כגון ה-O-Shot - טיפול קוסמטי לא פולשני המשתמש בפלזמה עשירה בטסיות דם כדי לשפר את רגישות הנרתיק.

שילוב מסוכן. ויאגרה ותרופות לב  (צילום: אינגאימג')
שילוב מסוכן. ויאגרה ותרופות לב (צילום: אינגאימג')

לסיכום, על אף שחלק מהנשים עשויות לנסות ליטול ויאגרה במטרה לשפר את חיי המין שלהן, התרופה לא אושרה לשימוש בקרב נשים ועלולה להיות בעייתית ומסוכנת. מומלץ לבחון חלופות ייעודיות לנשים במקום נטילת ויאגרה.