פבריציו צ'יצ'יטו, סנטור לשעבר וחבר קרוב במפלגתו של ראש הממשלה האיטלקי המנוח סילביו ברלוסקוני, חשף סיפור מזעזע שהתרחש במהלך מסע ציד עם הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין, אי שם בשנת 2013.

לדבריו, ברלוסקוני וידידו הקרוב פוטין שהו באחת מדאצ'ות - בית משני הנמצא באזור כפרי - של הנשיא הרוסי ברוסיה, כשפוטין הציע שהשניים יצאו לצוד יחדיו. ברלוסקוני, שנהג להתפאר לעתים קרובות באותה עת ביחסיו האישיים הקרובים עם פוטין שנמשכו כשני עשורים, הסכים בתחילה בהיסוס.

פוטין וראש ממשלת איטליה לשעבר (צילום: רויטרס)
פוטין וראש ממשלת איטליה לשעבר (צילום: רויטרס)

כשהשניים יצאו למסלול ציד בשלג, פוטין הבחין בזוג צבאים והושיט לברלוסקוני רובה כדי שיבצע את הירייה הראשונה. ראש הממשלה לשעבר, שציין כי מעולם לא החזיק קודם לכן ברובה, סירב לירות והנשיא ירה בעצמו בשני הצבאים.

לאחר מכן, ניגש פוטין לגופות החיות, שלף סכין ציד וחתך את ליבו של אחד הצבאים. תוך כדי שהניח את הלב המדמם על מגש עץ שהכין אחד מחברי מסע הציד, פוטין אמר לברלוסקוני: "היום אגיש לך ארוחה יוצאת דופן".

ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Mikhail Metzel/Pool via REUTERS)
ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Mikhail Metzel/Pool via REUTERS)

לדברי צ'יצ'יטו, המחזה האכזרי זעזע את ברלוסקוני עד כדי כך שהוא "מיהר לעמוד מאחורי עץ והקיא". זאת, על אף שברלוסקוני התגאה בעבר בידידותו הקרובה עם פוטין, ששיאה היה כשהשניים צולמו חובשים כובעי פרווה ענקיים ושיחקו עם הפודל של ברלוסקוני ברומא. ראש הממשלה האיטלקי אף נתן לפוטין כיסוי מיטה מודפס בתמונת ענק של השניים יחד.

גם לאחר הפלישה הרוסית לאוקראינה, ברלוסקוני נשאר חברו של פוטין ואף התפאר בשנת 2022, לרגל יום הולדתו ה-86, בקבלת 20 בקבוקי וודקה רוסית ומכתב "הערכה" ממנו. דבריו עוררו זעם רב באוקראינה כשדיפלומטים טענו ש"בקבוקי הוודקה החינמיים אינם סיבה להמשיך ולטפח קשרים עם פושע מלחמה".