גבר מסין הצליח לחמוק מידי המשטרה במשך למעלה מ-20 שנה לאחר שרצח את שכנו. כדי להימנע מלכידה, הוא נמלט להרי מחוז הוביי ואימץ לעצמו תדמית מפתיעה: חירש-אילם.

בשנת 2004, בלילה גורלי, התפתח ויכוח סוער בין האיש, שאו, לשכנו בכפר הולדתו. הוויכוח הפך לאלים ושאו, שהיה אז צעיר ופזיז, תקף את שכנו למוות באמצעות כלי עבודה. מתוך פחד מהשלכות מעשיו, הוא החליט לנטוש את אשתו ואת בנו בן ה-11 ולברוח.

הוא נמלט להרים במחוז הוביי, שם חי חיי דלות כאספן פסולת. כדי להסתיר את עברו, העמיד שאו פנים שהוא חירש-אילם במשך 20 השנים הבאות. הוא תקשר באמצעות תנועות גוף בלבד תוך שהוא שומר על פרופיל נמוך ונמנע מכל קשר עם אנשים זרים.

למרות בריחתו, המשטרה המקומית אף פעם לא הפסיקה לחפש אחר עקבותיו של שאו. בעזרת טכנולוגיה מתקדמת, הצליחו חוקרים לעקוב אחריו לאחר שנתפס במריבה עם תושבים מקומיים. תמונתו, שצולמה בעת המעצר, הוכנסה למאגר ארצי.

בתחילת החודש, בעת השוואת תמונות פנים ישנות של שאו עם תמונות במאגר הלאומי, זיהתה המשטרה דמיון מפתיע בינו לבין גבר חירש-אילם ממחוז פוג'יין. לאחר שהחוקרים שאלו אותו האם הוא ממחוז משייניאנג, ענה שאו מיד בחיוב. "החזקתי את המילים בבטן במשך 20 שנה", סיפר האיש לשוטרים בהקלה, "כמעט השתגעתי. עזבתי כשהבן שלי היה בן 11 ועכשיו עברו 20 שנה. אני תוהה מה שלום המשפחה שלי?".

שאו הורשה לחזור לכפר הולדתו לעת עתה, אך בקרוב הוא ייחל לרצות את עונשו על הפשע שביצע. שכניו, שהכירו אותו כאספן פסולת חירש-אילם, לא העלו בדעתם שהוא פושע נמלט. הוא שמר על עצמו ולא דיבר עם אף אחד, כך שאף אחד לא ידע עליו דבר.