פרופסור קווין קנות', פיזיקאי מאוניברסיטת אולבני שבניו יורק, ארצות הברית, עורר סערה בעולם המדע לאחר שחשף "ניסוי מדעי חדשני" במטרה ליצור קשר עם חייזרים. לטענתו, צוות חוקרים בהובלת עמיתו הצליח לפתח "כור-מיני גרעיני בגודל כף יד" המופעל באמצעות ליתיום, במטרה למשוך את תשומת ליבם של חוצנים, כך לפי הפרסומים ב-Daily Star.

הבסיס לרעיון נבע מההנחה שחייזרים עשויים להיות סקרנים לגבי טכנולוגיה גרעינית, ולכן שימוש בכור גרעיני קטן כמקור אנרגיה עשוי לפתות אותם להגיע לפלנטה שלנו. "אנחנו מנסים להבין איך לפתות חוצנים וליצור איתם קשר", הסביר פרופסור קנות'. "חשבנו שאולי הם מסוגלים לזהות נשק גרעיני, אולי בעזרת ניוטרינו או קרינת גמא, אך אנחנו לא יודעים בוודאות".

האם עב\'\'מים עשויים להימשך לטכנולוגיה גרעינית? (צילום: אינג'אימג')
האם עב\'\'מים עשויים להימשך לטכנולוגיה גרעינית? (צילום: אינג'אימג')

"הרעיון הוא להשתמש בכור הזעיר כדי להפעיל את ציוד התצפית שלנו ולקוות שהחייזרים יבחינו בו וירצו לבדוק מה אנחנו עושים", הסביר הפרופסור ל-Daily Star. "כך נוכל אולי לקבל תמונות או מידע כלשהו".

חשוב לציין כי מדובר ברעיון ראשוני וטרם ברור אם הניסוי אכן מתקיים בפועל באוניברסיטת אולבני. יתרה מזאת, גישות דומות המסתמכות על שימוש בחומרים גרעיניים לצורך איתור חייזרים נוסו בעבר, אך טרם הניבו תוצאות משמעותיות.

ניסוי זה מעורר שאלות רבות בנוגע למוסריות השימוש בנשק גרעיני, ולו גם בגרסה מיניאטורית, לצורך יצירת קשר עם חייזרים. ימים יגידו האם ניסוי זה אכן יצליח במשימתו, או שמא יהפוך לעוד ניסיון כושל בחיפוש אחר חיי חוצנים ביקום.