יצור ימי מוזר ומפחיד נשטף לחוף הים באורגון שבמערב ארצות הברית, ועורר בהלה בקרב הציבור והמדענים כאחד. הדג המיוחד, המכונה "דג כדורגל", ידוע ביכולתו לזהור בצבע כחלחל בעומקי האוקיינוס.

דג הכדורגל הוא דג החי באזור האוקיינוס השקט וצורתו דומה לדג המוכר מסרט האנימציה "מוצאים את נמו". המוזיאון הימי המקומי Seaside Aquarium בסיסייד אורגון, פרסם תמונה של הדג בפייסבוק, וציין שרק 31 דגי כדורגל תועדו אי פעם בעולם. "בעוד שקומץ של דגי כדורגל תועדו בניו זילנד, יפן, רוסיה, הוואי, אקוודור, צ'ילה וקליפורניה, זהו הדג השני מסוג זה שאותר בחופי אורגון למיטב ידיעתנו", מסרו ל-Daily Star.

על פי המוזיאון "מעט ידוע על תולדות חייהם, אבל מה שידוע מרתק בצורה יוצאת דופן", ציינו. לדבריהם, דגי הכדורגל חיים בחשכה מוחלטת בעומק של 2,000-3,300 רגל מתחת לפני הים. הם משתמשים בנורה זרחנית הממוקמת על מצחם כדי למשוך טרף. בעומקים האפלים שבהם הם חיים, המזון דליל, ולכן הם אינם בררנים באוכל.

היצורים הימיים הללו ידועים גם במערכת הרבייה הייחודית שלהם. הזכרים קטנים פי עשרה מהנקבות, ומזדווגים עם הנקבות כטפילים. לאחר ההזדווגות, הזכרים מאבדים את עיניהם ואיבריהם הפנימיים ומקבלים מזון מבנות זוגם. בתמורה, הם מספקים לנקבות מקור קבוע של זרע. עדיין לא ברור כיצד הזכרים מוצאים את הנקבות בחשכת העומקים.

דג הכדורגל הראשון שנמצא באורגון נשטף לחוף בקנון ביץ', כ-128 קילומטרים ממערב לפורטלנד. גילוי דג הכדורגל הוא תזכורת נוספת למגוון המדהים של החיים הימיים שקיימים בעולמנו, ולחשיבות הגנת האוקיינוסים מפני זיהום ודייג יתר.