לפני 35 שנה, אליזבת קרון חוותה חוויה יוצאת דופן לאחר שנפגעה מברק כשהייתה בת 28. לדבריה, היא חזרה לחיים עם יכולת חדשה - לחזות אסונות עתידיים בחלומותיה בפרטים מדויקים.

קרון חשפה שהכל קרה בעת סערה. היא יצאה עם ילדיה מהבית תוך שהיא אוחזת במטריה, טבעת הנישואין שלה נגעה במתכת, וכתוצאה מכך היא נפגעה מברק. לדבריה, היא חוותה חוויה חוץ-גופית וראתה את גופתה שוכבת בחניון. היא סיפרה בפודקאסט שאמאן אוקס: "חשבתי לעצמי 'איפה המטריה שלי?' אז הצצתי מהחלון. ובאמת, ראיתי את המטריה בחנייה".

"הסתכלתי ימינה, כשישה מטרים מהמטריה, וראיתי את עצמי שוכבת על הרצפה". המחשבה הראשונה שלה הייתה שהנעליים שלה נהרסו, אך כשהסתכלה על רגליה, היא הבינה שהיא מרחפת מעל הקרקע. אור צף הוביל אותה מהמקום בו היא נמצאת אל "גן עדן מרהיב". היא מספרת: "זה לא גן עדן דומה לשום דבר על כדור הארץ. הצמחים היו שונים. הפרחים פרחו בצבעים עזים - זה מתסכל כי אין לנו מילים לתאר את היופי הזה".

אליזבת טוענת שניהלה שיחה ארוכה עם סבה המנוח. נאמר לה שהיא יכולה להישאר שם, או לחזור לחיים. סבה אמר שיעזור לה לקבל החלטה על ידי מענה על כל השאלות שלה. הוא סיפר לה שאם תחזור, יהיה לה עוד ילד אך נישואיה יסתיימו בגירושים. למרות זאת, אליזבת בחרה לחזור וסבה הזהיר אותה מהתהליך הכואב וסיפר לה שני דברים על העתיד: מי ינצח בסופרבול הקרוב ומי ייבחר לנשיא ארה"ב הבא.

אליזבת מספרת: "לא התעניינתי בפוליטיקה. שאלתי 'למה אתה מספר לי את זה?' והוא ענה: 'כי כשתחזרי, יהיה לך קשה לזכור על מה דיברנו ומה סיפרו לך. ברגע שתראי מי ניצח בסופרבול, או מי נבחר לנשיא, זה יעורר את הזיכרונות שלך מהמקום הזה'".

מוות קליני, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')
מוות קליני, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')

כשחזרה לחיים, במשך חודשים רבים היא נאלצה לבלות במיטה בגלל כוויות ברגליים. היא מספרת: "ישנתי הרבה וראיתי חלומות ספציפיים מאוד ועם פרטים ברורים. כולם היו חלומות רעים - צונאמי, רעידות אדמה, התרסקויות מטוסים ועוד דברים נוראיים". לדבריה, אחד החלומות היה כל כך חי שהיא סיפרה לבעלה על חלום בו חלמה על אסון טיסת TWA 800, עד לפרטים הקטנים ביותר. היא זכרה את מספר הטיסה, מספר הנוסעים וסיפרה שזה היה מפחיד מאוד.

היא חשבה: "האם אני אמורה לנסות למנוע את זה? האם אני צריכה להתקשר לרשויות התעופה ולומר, 'אני סתם אמא מהוסטון, אבל אני חושבת שהמטוס הזה הולך להתרסק'?". החלומות הנבואיים לא פסקו ואליזבת התקשתה להתמודד איתם. העומס של הידע הנוראי הזה הקשה עליה בחיי היומיום ונישואיה התפרקו, בדיוק כפי שחזו לה.

הסיוט שהיה הכי קשה להתמודד אתו, לדבריה, היה חלום בו היא שוחחה עם נוסעת בטיסה שעתידה להתרסק. היא מספרת: "הייתי על המטוס ודיברתי עם נוסעת אחרת. היא אמרה לי את שמה והציגה לי את הילד שלה שישב לידה. לפתע ידעתי שהמטוס הולך להתרסק וצריכים לפתוח את העיניים ועד שאני פותחת את העיניים אני על המטוס".

חוויה שלאחר המוות (צילום: אינג'אימג')
חוויה שלאחר המוות (צילום: אינג'אימג')

"אבל אז האישה הזו תפסה את הידיים שלי ולא הרפתה. ועד שהיא הרפתה, לא הצלחתי להתעורר מהחלום. היא צרחה שאקח את הילד שלה איתי. היא ידעה שאני יכולה לעזוב והיא רצתה שאעשה את זה ושאקח את הילד שלה. היא אמרה לי את שמו של בעלה והוסיפה: 'קחי את הילד שלי ומצאי את אבא שלו'. ואז הייתה מין טלטלה כזאת ואז פתאום ראיתי את המטוס מחוצה לו וראיתי נשמות עולות מההריסות".

ככל שהיא דיברה יותר על חלומותיה הנבואיים, הם כביכול הפכו פחות תכופים. היא הוסיפה: "אני די בטוחה שזה בגלל שאני מדברת על זה. אני עושה מה שאני אמורה לעשות".