כרישים הם לרוב יצורים חביבים למדי ובלתי מזיקים, ומספר התקיפות שלהם לעומת תקיפות של בעלי חיים אחרים הוא נמוך יחסית. למעשה, יש לכם יותר סיכויי להיהרג בידי היפופוטם מאשר בידי כריש, ואף סיכוי גבוה יותר לאבד את חייכם בידי אדם מאשר בידי בעל חיים. אך לפעמים כמו כל אחד מאיתנו גם את הכרישים תוקף רעב, והם חשים צורך לנשנש משהו, ויאכלו כל מה שהם יכולים להשיג.



לאחרונה נערה בת 17 נתקלה בכריש רעב למדי, וניצלה ממלתעותיו בזכות זריזות מחשבה או מה שיכנו רבים אינסטינקט הישרדותי מפותח. הנערה, קייטלין טיילור, מלואיסוויל, קאנטקי, בדיוק הייתה בעיצומה של חופשת אביב, ושחתה יחד עם קבוצת הסופטבול שלה במפרץ מקסיקו, בשעות אחר צהריים חמימים. על פי משטרת מחוז אוקלוסה, כאשר התקרב אליה היצור האימתני, היא הייתה משוכנעת שמדובר בדולפין ועל כן לא חששה כלל. או אז הבינה כי איתרע מזלה, כאשר את מלתעותיו של ה"דולפין" ננעצו ברגליה. 


צילום מסך דרך טוויטר
צילום מסך דרך טוויטר


הכריש המורעב חורר את בשר רגליה בעזרת שיניו החדות, וניסה לגרור אותה הרחק מן החוף ואל מעמקי הים. קייטלין הייתה משוכנעת שהיא תהפוך לחטיף אחר הצהריים של הכריש הענק, אך למזלה היא ידעה להגיב במהירות, והנחיתה חבטה חזקה ומצילת חיים היישר על ראשו של היצור. להפתעתה, הכריש שחרר מיד את אחיזת המוות שלו.

פציעה חמורה. צילום מסך טוויטר
פציעה חמורה. צילום מסך טוויטר

האירוע המצמרר שנראה כמו נלקח היישר מסרט אימה השאיר את אותותיו על רגליה של הנערה, ולפי סמל ג'ייסון פולגהום ממשטרת מחוז אוקלוסה, טיילור נזקקה ל-80 תפרים בשתי רגליה. אבל למרות מה שעברה, רוחה של טיילור לא נשברה, וכשהיא מרגישה שמחה על כך ששרדה את התקיפה המפחידה, העלתה את הסיפור לטוויטר שלה לצד תמונות של הפציעות שהותיר אחריו הכריש. "יש לי הרבה מזל על כך שאני בריאה ושלמה", כתבה בפוסט הטוויטר שלה, "תודה לכולם על התמיכה ואיחוליי ההחלמה. אני הולכת להיות בסדר"

צילום מסך
צילום מסך
כאמור, תקיפות כריש אינן מתרחשות לעיתים קרובות, למרות התמונה שעשויה להצטייר בכלי התקשורת. למעשה, על פי המוזאון להיסטוריית הטבע של פלורידה, אשר מתעד תקיפות כרישים סביב העולם, התקיפה שאירעה לקייטלין היא הרביעית שתועדה על החופים של מחוז אוקלהוסה מאז 1982. כמו כן, אף אחת מהן לא הייתה קטלנית.

via GIPHY