יצורים חיים הם מדהימים ומיוחדים, ולמרות מה שנהוג לחשוב, גם בממלכה שלהם קיימת יכולת חשיבה מחוץ לקופסה וכישרון אלתור, שספק אם אנו בני האנוש יכולים להם. גם בעולם החי התת-ימי יש יצורים רבים עם כישורים רבים ומעוררי קנאה, ונדמה שלו היו אנושיים, וודאי היו הופכים לסלבס בינלאומיים. כך מוכיח לנו הסרטון הבא, בו נראה תמנון קולי עושה שימוש לא שגרתי בצדפה.


בסרטון מתוק שצולם במייצר להמבה שבאינדונזיה, נראה תמנון מסוג אמפיוקטופמוס (המכונה גם תמנון קוקוס), גולש על קרקעית האוקיינוס באמצעות צדפה, אך למרות שזה נראה ממש כיפי, וודאי שהתמנון נהנה מכך, יש לזה מטרה מאוד פרקטית ומיוחדת. אמנם תמנונים יודעים לחגוג בפראות, אך במקרה זה התמנון החמוד משתמש בצדפה כמגן, ובהמשך הסרטון ניתן לראות אותו מתמקם באלגנטיות בתוכה, וסוגר אותה מעליו.
 

על פי ה-National Geographic, ההתנהגות הזו אופיינית לתמנונים, וניתן לראות התנהגות דומה גם במקרה אחר מ-2015, בו תועד תמנון אשר המשימה שלו הייתה קצת יותר מסובכת. בסרטון נראה התמנון גורר שתי קליפות אגוז קוקוס על קרקעית האוקיינוס, כדי שיהווה עבורו אמצעי הגנה. זו היא בעצם דרכם הלא שגרתית של תמנונים מסוג זה לצוד את הטרף שלהם, ומהווה הגנה נוספת לצד התזת דיו והסוואה.
 
שימוש לא שגרתי זה של התמנונים בקליפות, צדפות ואמצעים נוספים שהם מוצאים בטבע מראה את הצד היצירתי שלהם, המאפשר להם לשרוד בתוך האוקיינוס המסוכן, למרות שאין להם שריון משלהם. אלו גם הסיבות בגינן התמנונים נקראים כפי שהם נקראים (תמנוני קוקוס).



מדובר ביכולת מגננה מאוד מיוחדת, שמראה שגם אם לא נולדים עם שריון, אפשר תמיד ליצור אחד בעצמנו. זה רעיון מצוין שגם אנו בני האדם יכולים ללמוד ממנו דבר או שניים, רק שבמקרה שלנו כמובן עדיף שלא יהיה מדובר בשריון פיזי.