בשנה האחרונה, הרשות לאכיפת סמים הזהירה רשויות לאכיפת חוק ברחבי ארה"ב מפני הסם המסוכן פנטניל - שהוא משכך כאבים רב עוצמה, שיכול להרוג לא רק את המשתמשים בו אלא גם את השוטרים הבאים איתו במגע במהלך תפקידם. בשל האזהרות המחמירות, הרשויות הכינו עצמן היטב, בין, בין היתר תחנת משטרת מזרח ליברפול. התחנה הצטיידה בין היתר במסכות וכפפות, אותם השוטרים מחויבים ללבוש בעת הגעה לזירת פשע הקשורה לעבירות סמים. זה בדיוק מה שעשה גם השוטר כריס גרין, כאשר נענה לקריאה על רכב שעצר באמצע הכביש וחסם את התנועה, בקרבת תחנת מזרח ליברפול. כאשר הגיע למקום, גרין מצא את מצא את הנהג ומכוניתו מכוסים באבקה לבנה. 

מספיקה כמות קטנה כדי לסבול ממנת יתר מהסם. צילום מסך
מספיקה כמות קטנה כדי לסבול ממנת יתר מהסם. צילום מסך
כשעה לאחר מכן, כשחזר לתחנת המשטרה, קולגה אמר לו שיש לו משהו על החולצה. גרין, ללא מחשבה, הבריש את האבקה עם יד חשופה, ולאחר דקות ספורות איבד את הכרתו והתמוטט על הרצפה. "התחלתי לדבר מוזר. לאט לאט הרגשתי את הגוף שלי מפסיק לעבוד. יכולתי לשמוע אותם מדברים, אבל לא יכולתי להגיב", סיפר גרין ל-Morning Journal. "הייתי בהלם מוחלט. אין סיכוי שאני חווה מנת יתר, חשבתי לעצמי".
 

כאשר השוטר הגיע לזירה, ראה שהנהג והמכונית מכוסים באבקה לבנה. צילום מסך
כאשר השוטר הגיע לזירה, ראה שהנהג והמכונית מכוסים באבקה לבנה. צילום מסך
 
פרמדיקים שהיו בזירת האירוע וטיפלו בעבריין ברכב שעצר הגיעו לעזרתו של גרין, ומיהרו לתת לו מנה אחת של נרקן, ספריי שמוחדר דרך האף, ובגרסה של נלוקסון, סם בו משתמשים עבור טיפול במנות יתר. הוא הובהל משם לבית החולים במזרח ליברפול, שם קיבל שלוש מנות נוספות של נרקן. "אם הוא היה לבד, הוא היה מת", אמר קולגה שלו ג'ון ליין. "זה מסוכן עד כדי כך". פנטניל הוא אופיוד סינתטי רב עוצמה, שכמות קטנה ממנו מספיקה כדי להרוג אדם מבוגר. במקור, הוא משמש כשמשכך כאבים עוצמתי. הוא חזק פי 100 ממורפיום בשל יכולתו לחדור אל מערכת העצבים המרכזית והיצמדותו לקולטני גאב. בדרך כלל משתמשים בו בחדרי ניתוח כחומר מטשטש או מרדים, וכן לצורך שיכוך כאבים. מנת יתר עלולה להיות קטלנית בהיותה מלווה בתסמינים רבים ומסוכנים וכוללים סחרחורת, בלבול, עלפון, דום נשימה, תרדמת ומוות.
 
המכונית בה נמצאו הסמים. צילום מסך
המכונית בה נמצאו הסמים. צילום מסך