טיול עם כלבים עשוי לגרום לאנשים מבוגרים להיות פעילים יותר, בעיקר בעונת החורף. כך עולה ממחקר חדש של חוקרים באוניברסיטאות UEA וקיימברידג'. המחקר ארוך הטווח עקב אחרי המצב הבריאותי של אלפי אנשים במחוז נורפולק באנגליה. החוקרים מצאו כי בעלי כלבים ומבוגרים המטיילים עם כלבים מתמודדים בצורה אפקטיבית יותר מאחרים עם הירידה בפעילות גופנית שנלווית לגיל המבוגר.



מתוך 3,123 אנשים שהשתתפו במחקר בגיל ממוצע של 69.5 שנים, 18% דיווחו שהם בעלי כלב. שני שליש מבעלי הכלבים טיילו עם כלבם לפחות פעם אחת ביום. נמצא כי אלה היו פעילים יותר בתנאי מזג אוויר קשים ביחס למבוגרים שאין בבעלותם כלב בימים עם תנאי מזג אוויר אופטימליים. בימים של מזג האוויר הגרוע ביותר, אלה שטיילו עם הכלבים שלהם היו ברמות פעילות גופנית הגבוהה ב־20% ממבוגרים שלא היו בעלים של כלב. עוד נמצא כי הם היו פעילים יותר ב־30 דקות בממוצע בכל יום נתון.



ד"ר יו טזו וו מאוניברסיטת קיימבריג' אמר כי "מצאנו שמבוגרים המטיילים עם כלבים מבלים פחות בישיבה. הופתענו לראות את הפער בין אנשים מבוגרים שטיילו באופן סדיר עם כלבים, בלי קשר לתנאי מזג האוויר, ביחס לאלה שלא עשו זאת", הדגיש.



רויטל קורן, מקדמת בריאות ופעילות גופנית בשירותי בריאות כללית אומרת כי "אני ממליצה לבני הגיל השלישי לטפל בחיית מחמד. כלב יכול להעלות את רמת הפעילות הגופנית באופן משמעותי, במיוחד לבני 70 ויותר. זה משפר גם את מצב הרוח וגם את המחויבות לפעילות גופנית. טיול עם כלב זו פעילות גופנית מחייבת כמו חוג לפעילות גופנית. על פי המחקר, נמדד שיפור של 30 דקות בפעילות הגופנית ביום וזה בהחלט מהווה יתרון בריאותי, במיוחד בגיל השלישי".