המפגשים של דונלד טראמפ עם עיתונאיות זרות ממשיכים לספק רגעים מביכים: נשיא ארה"ב התבלבל בין שתי עיתונאיות מפינלנד במסיבת עיתונאים. אחת מהן עקצה אותו ואמרה לו כי "יש המון נשים בלונדיניות בפינלנד". טראמפ ועמיתו הפיני סאולי נייניסטו קיימו ביום שני בערב מסיבת עיתונאים בבית הלבן, שבמהלכה שאלה פאולה וילן מרשות השידור הפינית את הנשיא האמריקאי אם הוא חושב שרוסיה היא איום ביטחוני. על כך סיפק טראמפ תשובה עמומה וענה כי "אני מחשיב מדינות רבות בתור איום ביטחוני, כשמסתכלים על מה שקורה כיום בעולם", אך לא הזכיר את רוסיה.



דקות ספורות לאחר מכן, אפשר נייניסטו לעיתונאית נוספת מארצו, מריה אנאלה מסוכנות הידיעות הפינית, להציג לו שאלה. כאשר אנאלה, שישבה ליד וילן, קמה לשאול, תהה טראמפ "שוב? אנחנו נאפשר לה להציג שוב?". אבל הנשיא הפיני מיהר השיב כי "זו לא אותה אחת. הן יושבות אחת ליד השנייה", ובתגובה הנוכחים פרצו בצחוק.



אולם אנאלה לא ממש אהבה את ההתרחשות. "יש לנו המון נשים בלונדיניות בפינלנד", אמרה למיקרופון לפני ששאלה את טראמפ אם הוא רואה תפקיד שפינלנד יכולה למלא כדי להביא ליחסים טובים יותר בין ארה"ב לרוסיה. הכתבת ליסה דסג'רדינס מהערוץ הציבורי האמריקאי סיכמה את ההתרחשות בעת שהעלתה לטוויטר ציוץ עם תמונתן של שתי העיתונאיות הפיניות - וילן שלבשה ז'קט ורוד ועליונית לבנה ואנאלה שלבשה ז'קט שחור עם חולצה בוורוד בהיר. "אלה העיתונאיות שדונלד טראמפ התקשה להבחין ביניהן", צייצה. "הן שני אנשים שונים לגמרי. שמחה שפגשתי אותן".



זה לא המקרה המביך הראשון של טראמפ עם כתבת זרה. בסוף יוני, בעת שקיים שיחת טלפון ראשונה עם ראש ממשלת אירלנד הטרי ליאו ורדקאר, תועד טראמפ כשהוא מפלרטט עם קטריונה פרי מרשת השידור הממלכתית האירית RTE. "יש לנו פה את העיתונאית היפהפייה הזאת", אמר לוורדקאר. "יש לה חיוך מקסים על הפנים ולכן אני בטוח שהיא מתייחסת אליך יפה". הדברים עוררו תגובות זועמות ברשתות החברתיות, כשגולשים האשימו שזוהי תזכורת ליחסו הדוחה של טראמפ לנשים.