לא הרבה אנשים מאמינים ברוחות רפאים, וגם בין אלו שכן לא היינו מצפים למצוא אישים חשובים כמו פוליטיקאים, ראשי מדינות או שגרירים. אבל איש בכיר אחד מקנדה שבר לאחרונה את מעטה הרצינות שנושא התפקיד, לאחר שכתב בפייסבוק שהוא חושב שהוא גר עם רוחות רפאים. שגריר קנדה באירלנד, קווין ויקרס, כתב שהוא מודאג שבניין השגרירות בו הוא גר רדוף. בפוסט שהעלה, סיפר ויקרס ששמע קולות משונים, חבטות, נשימות מאומצות וצעדים כבדים במסדרונות המעון.



ויקרס, חובב היסטוריה מושבע, הציע שיתכן שמדובר ברוחו של פטריק פירס, מנהיג מרד הפסחא האירי, שהתרחש ב- 1916. כאשר הגיע לראשונה למעון, שמע ויקרס שמועות על כך שהמדינאי הלאומני פירס, שהוצא להורג בידי הבריטים, התגורר פעם במעון זה, בדבלין. פירס, יחד עם לאומנים נוספים ניסו להפיל את השלטון הבריטי בזמנו. המרד, שנמשך שישה ימים, נכשל והסתיים במותם של 460 אנשים, ומעל 2,600 נפצעו.



שגריר קנדה באירלנד, קווין ויקרס. פייסבוק/קווין ויקרס
שגריר קנדה באירלנד, קווין ויקרס. פייסבוק/קווין ויקרס


בראיון שהעניק לכתב העת האירי Maclean's ב-2016, סיפר ויקרס שהשמועות שהמנהיג האירי התגורר במעון דחפו אותו לחקור את הנושא. בפוסט הפייסבוק שלו הרהר בנושא וכתב שהוא "תוהה אם זה הוא אשר מהלך במסדרונות של המעון". דבריו, לא האמין ברוחות רפאים עד שהחל להתגורר במעון והחל לשמוע קולות משונים.

"יש ימים בהם הוא או היא נשמעים נסערים. ואז יש ימים שעוברים בשקט מוחלט", הוסיף. בערב, לפני פרסום הפוסט, ויקרס צפה בטלוויזיה "כשלפתע שמעתי קול נפילה חזק של שלשלאות על הרצפה בחדר האוכל. הלכתי לשם במהירות אך לא היה דבר על הרצפה". מספר שבועות לפני, ויקרס אף כן הוא שמע צעדים כבדים מכיוון גרם המדרגות ונשימות מאומצות, אך לא היה שם אף אחד כאשר ניגש לבדוק. לדבריו, גם העוזרת שלו, אנה, מרגישה בנוכחות המוזרה, ומפחדת ומסרבת לעלות לקומה העליונה. 


פטריק פירס. טוויטר
פטריק פירס. טוויטר

 
ויקרס, שידוע גם כאיש ביטחון, מונה לשגריר קנדה באירלנד בינואר 2015. מאחוריו כמעט 30 שנות קריירה במשטרה הרכובה המלכותית של קנדה. הוא עלה לתודעה הקנדית ב-2014 לאחר שירה למוות במחבל שהצליח לחדור לבניין הפרלמנט הקנדי באירלנד.