זוגיות היא דבר דינמי, וכדי לתחזק אותה צריך להשקיע, לחדש ולעולם לא לקחת את בני הזוג כמובן מאליהם. הזנחה של מערכת היחסים וכניסה לשגרה אפרורית תותיר אתכם הרבה פעמים לבד במקרה הטוב, או בזוגיות אומללה ומלאת סבל במקרה הרע. בדרך כלל לאלה שנמצאים במערכת יחסים ממושכת קל להרגיש שחיקה ואובדן עניין מיני בבן הזוג, בעיקר בגלל כניסה לשגרה. מחקר חדש שנערך לאנגליה, גילה כי אצל נשים השלב הזה מגיע מוקדם יותר מאשר אצל גברים.



במחקר, שנערך בידי אוניברסיטת סאות'המפטון והקולג' האוניברסיטאי של לונדון, נשאלו 4,839 גברים ו -6,660 נשים על חיי המין שלהם. על פי התשובות של המשתתפים, נשים היו בעלות סיכוי של כמעט פי ארבעה מאשר גברים לאבד עניין בסקס לאחר מגורים עם בן זוג במשך שנה. על פי תוצאות המחקר, 15% מהגברים ו -34% מהנשים העידו שלא הרגישו עניין בסקס בשלוש החודשים או יותר, במהלך השנה האחרונה. עבור גברים, חוסר העניין היה הנפוץ ביותר בין הגילאים 25 ל-44, בעוד אצל נשים זה היה בין הגילאים 55 ו -64.  

 


אומנם נמצא ששני המינים איבדו מהדחף המיני שלהם גם בשל הגיל, אך החוקרים הדגישו כי לא זאת הייתה הסיבה המרכזית ובוודאי לא היחידה. לטענת החוקרים, לא נמצאו ראיות לכך שכניסה לגיל הבלות בקרב נשים הייתה סיבה מהותית או עיקרית לאיבוד הדחף המיני. סיבות שכן תרמו לכך לעומת זאת, בקרב שני המינים, היו גידול ילדים (שנמצא כגורם מפחית דחף אצל נשים יותר מאצל גברים), בריאות נפשית ירודה, בריאות פיזית ירודה, תקשורת לא טובה בני הזוג והעדר חיבור רגשי בזמן הסקס. גורמים אלו השפיעו על גברים, אך לא במידה רבה כפי שהשפיעו על נשים. גורמים נוספים שתרמו לירידה בדחף המיני היו בעיות בתפקוד המיני, חוסר שביעות רצון ממערכת היחסים ותקיפה מינית בעבר.
 

מסקנות החוקרים היו שכדאי להתבונן על מערכת היחסים בצורה הוליסטית ועל בני הזוג, במטרה להבין מה הם הגורמים לירידה בדחף המיני. אחד הדברים החשובים ביותר, לטענתם הוא תקשורת, ובמחקר אף נמצא שאנשים שנטו לדבר בפתיחות רבה יותר על סקס עם בני הזוג היו בעלי סיכוי נמוך יותר לחוות ירידה או חוסר עניין בסקס עם בן הזוג.