נדים ג'יימס, נוצרי בן 35 המתגורר בפקיסטן, נידון למוות על ידי בית משפט במדינתו, זאת בגין חילול הקודש, לאחר ששלח לחברו המוסלמי הודעת ווטסאפ, שבה הופיע שיר שחיבר על הדמות החשובה ביותר באסלאם. פסק הדין הוקרא על ידי בית משפט בעיר גוג'ראט שבמדינה.



עורך דינו אנג'ון וואקיל הודיע לאחר גזר הדין כי "הלקוח שלי יערער על עונשו לבית המשפט העליון". הוא הסביר כי "התלונה בנושא הוגשה על ידי חברו המוסלמי בשל העובדה שחשד בכך שג'יימס ניהל רומן על בחורה מוסלמית".



במהלך חודש אפריל התרחשה שערורייה נוספת במדינה המוסלמית, זאת לאחר שהסטודנט משעל ח'אן הוכה למוות באוניברסיטה במרדן בעקבות דיון על דת שהתרחש במעונות המוסד האקדמי. במהלך הדיון הוא הואשם בכך ששיתף ברשת החברתית חומר שגורם לחילול הקודש. המשטרה עצרה לאחר המקרה מעל 20 סטודנטים וכמה אנשי סגל בחשד למעורבות ברציחתו.



מאז, הפרלמנט שקל לשנות את החוקים העוסקים בחילול הקודש, במה שעשוי היה להוות מהלך פורץ דרך, בהתחשב באופי הרגיש של הנושא. על פי נתונים שאסף מרכז המחקר של רויטרס התרחשו לפחות 67 מקרי רצח על רקע האשמות, שלא הוחכו, בנושא חילול הקודש מאז 1990 במדינה.



בשנת 2015, למשל, מוסלמים הכו זוג נוצרי ושרפו את גופתם לאחר שביזו את הקוראן, לכאורה. בשנת 2011, לעומת זאת, שומר ראש התנקש במושל מחוז פונג'אב, סלמן טאסיר, לאחר שקרא לרפורמה בחוקים העוסקים בחילול הקודש. הרוצח הוצא להורג בשנה שעברה, לא לפני שזכה להוקרה כקדוש מעונה על ידי קיצונים דתיים.