רוב האנשים לא רוצים למות, אך כשמגיע הרגע אין הרבה מה לעשות לגבי זה. הבעיה מתחילה כאשר מכריזים על אדם כמת, למרות שהוא לגמרי בחיים. אישה מספרד גילתה שהיא נחשבת מתה, וכעת מתכננת לפתוח את הקבר שלה כדי להוכיח לממשלה שהיא עדיין חיה. חואנה אסקודרו, 53, מאלקלה דה גואדאיירה, עיר מחוץ לסביליה שבדרום ספרד, הוכרזה כמתה ב-2010, ומאז נלחמת כדי לתקן את הטעות, שלדבריה ממררת את חייה.



כל התסבוכת החלה לאחר שאישה בעלת אותו שם ואותו תאריך לידה נפטרה במאי אותה שנה, מה שיצר תקלה במערכת המידע, ושתי הנשים הוגדרו כמתות. מאז אירעה הטעות, אסקורדו לא הצליחה לחדש את רישיון הנהיגה שלה ואפילו אינה יכולה לקבוע תור לרופא. לדבריה של אסקודרו, אומנם המדינה הגדירה אותה כמתה, אך על פי הבנק שלה היא עדיין בחיים ומתבקשת מידי חודש לשלם הלוואות ומשכנתא.



אסקורדו למדה לראשונה על התקלה במהלך ביקור בחדר המיון, כשאחת הרופאות ניגשה לבדוק אותה. "היא הסתכלה עליה, לא ידעה איך לבשר לה זאת, ופשוט אמרה לה שעל פי רישומי הביטוח הלאומי היא נפטרה", אמרה ביתה מרתה ל"פוקס ניוז". אסקורדו סיפרה שהרופאה בכל זאת טיפלה בה "כי היא הכירה אותי וידעה שמדובר במצב חירום".



תחילה אסקורדו חשבה שמדובר בטעות מחשב, שאפשר בקלות לפתור, אך שבע שנים לאחר מכן היא עדיין נלחמת להוכיח שהיא חיה. "הם הסבירו לי שזו כנראה טעות הקלדה או תקלה במחשב. הלכנו לבית המשפט. בכל מקום נרשם שאני מתה", סיפרה. כאשר בעלה נפטר ב-2011 היא רצתה לקבל הטבות בשל אלמנותה, אך נאמר לה שהיא עלולה להיות מואשמת בגנבת זהות. 



בצעד נואש החליטה אסקורדו להגיש עתירה לבית המשפט כדי לחפור בקבר בו היא כביכול קבורה. התקווה שלה היא, שלאחר שיילקחו בדיקות דנ"א מהגופה, תוכל להוכיח אחת ולתמיד שהיא עדיין חיה. בימים אלו היא בשלבי הגשת העתירה, ואם הכול יתנהל כמתוכנן, תוכל אולי לשוב סוף סוף לחייה.