נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע כי הוא מתכוון להכריז על קוריאה הצפונית כמדינת תומכת טרור, כך פורסם היום (שני). "המשטר הצפון קוריאני חייב לסיים את הפיתוח הבלתי חוקי של תכנית הגרעין שלו", אמר במהלך ישיבה בבית הלבן.



טראמפ הוסיף כי מותו של האזרח האמריקאי, אוטו וורמבייר, ששהה בכלא בקוריאה הצפונית והרצח של אחיו למחצה של שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג נאם, היו שתי סיבות שגרמו לקבל את ההחלטה, שבוע לאחר שחזר מסיור באסיה שם ביקש מסין וממדינות האזור לצמצמם את הקשר הכלכלי והדיפלומטי עם פיונגיאנג.



ארה"ב כבר הכריזה על קוריאה הצפונית כמדינה המממנת טרור כבר ב-1988 אבל ב-2008 החליט ממשל ג'ורג בוש הבן להוציא את המדינה מהרשימה כחלק מהסכם כושל, שניסה לרסן את תכנית הנשק הגרעינית שלה. בחודש שעבר, 12 סנאטורים, שישה רפובליקאים ושישה דמקורטים, קראו למזכיר המדינה רקס טילרסון להחזיר את קוריאה הצפונית לרשימה המדוברת.



הסטודנט האמריקאי אוטו וורמבייר, שוחרר לפני חמישה חודשים מהשבי בקוריאה הצפונית במצב של תרדמת, לאחר כשנה ושלושה חודשים שבהן שהה בכלא, הלך לעולמו כעבור שבוע. טראמפ אמר בתגובה למותו של הצעיר כי "וורמבייר התמודד עם תנאים קשים", והוסיף כי "בקוריאה צפונית יש משטר ברוטלי".