קבוצת אחיות מאל סאלבדור, שלקחה רחוק מידי את המונח "קשר דם", נעצרה בחשד שפיתתה גברים ורצחה אותם בשביל דמי הביטוח שלהם. על פי החשד, "האלמנות השחורות" נהגו לפתות רווקים צעירים, שרצו לגור בארה"ב, להתחתן עם צעירות אמריקאיות, תמורת אזרחות. התנאי היחיד שהציבו הנשים היה שהחתן המיועד ירכוש לפני חתונתו ביטוח חיים. הגברים נרצחו אחרי החתונה, והנשים חילקו ביניהן את דמי הביטוח. 



על פי ה"אל סאלבדור טיימס", הן נהגו גם לגייס נשים יפות וצעירות, תוך שהן מבטיחות להן עבודה כאומנות או עוזרות בית בביתן. זמן קצר לאחר שהחלו לעבוד בבתיהם של האחיות, השלוש אילצו אותן להתחתן עם גברים תמורת דמי הביטוח שלהן, תוך איומים שאם לא יעשו כן, ירצחו אותן ואת בני משפחתן. האחיות נתפסו כל אחת במועד ומקום נפרדים.



איזמרלדה פלורס אקוסטה, בת 39, מנהיגת הכנופיה, נלכדה לפני שבועיים לאחר שברחה מהרשויות במשך תשעה חודשים. שתי אחיות נוספות, קארלה ג'ניפר בת ה- 33 ומאריה כריסטינה בת ה-45 נעצרו מוקדם יותר השנה. אחות נוספת, גבריאלה גוודלופה, 25, נמצאת בימים אלו בחקירה בחשד לכך שהרעילה למוות את בעלה בן ה- 78. קרובי משפחה וחברים סיפרו שהיה בקו הבריאות, אך מצבו החל להתדרדר לאחר הנישואים. בנתיחה שלאחר המוות נמצאו בדמו רמות גבוהות של אלומיניום ועופרת.


איזמרלדה, מנהיגת הכנופיה, נלקחת למעצר. צילםו מסך
איזמרלדה, מנהיגת הכנופיה, נלקחת למעצר. צילםו מסך

הפרשה התפוצצה בפברואר שעבר, כשעדת המפתח, אישה שאותה מכנים במשטרה בשם "מוניקה", הצליחה לברוח מבית האחיות ויצרה קשר עם המשטרה. לדבריה, איזמרלה הציעה לה עבודה כאומנת בביתה ולטפל בארבעת ילדיה, אך כמה ימים לאחר מכן חברות הכנופיה איימו עליה עם נשק, ואמרו לה שהיא ומשפחתה ימותו אם היא לא תעשה כרצונן. "אחרי החתונה היא חזרה לעבוד בביתה של איזמרלדה", סיפר השבוע בהצהרה רשמית היועץ המשפטי לממשלה של אל-סלבדור. זמן מה לאחר מכן, איזמרלדה הודיעה למוניקה שבעלה נפטר, ושעליה ללכת לביתו ולהעמיד פנים שהיא מחפשת אותו ולא יודעת מה קרה לו. לאחר מכן, היה עליה לזהות את גופתו במשטרה ולאסוף את דמי ביטוח החיים שלו בשווי 46,000 ליש"ט (215,873 שקלים).
 
"היא (איזמרלדה) העמידה פנים שהיא עובדת משק בית, וסיפרה לגברים שהנשים שגייסה הן אזרחיות אמריקאיות, ושהם יוכלו לבוא ולגור איתן בארה"ב", סיפר מפקד משטרת סן סלבדור, הווארד קוטו, "הדרישה שלהן הייתה שהגברים ירכשו ביטוח חיים. לאחר מכן הם היו מתחתנים וגרים יחד במשך שבועיים שלושה". לדבריו, זהו השלב שבו חברת כנופייה אחרת נשלחה לרצוח את הגבר. האחיות היו מחלקות ביניהן את הכסף.

מחקירת המשטרה עולה, שהאחיות בחרו כקורבנות, גברים שהיו במצב כלכלי בינוני עד גבוה ובעלי עבודה יציבה. במקביל, הן גייסו גם נשים יפות צעירות בקניונים ואוניברסיטאות, והבטיחו להן עבודה בארה"ב. זאת למרות שבפועל, אותן נשים צעירות גויסו למטרה אחרת. לאחר ביצוע הרצח, האלמנות דאגו לסלק אותן למקסיקו, שם חלקן נאלצות לעסוק בזנות בעל כורחן.
 
 איזמרלדה פלורס אקוסטה. צילום מסך
איזמרלדה פלורס אקוסטה. צילום מסך
 
נכון לעכשיו, במשטרה עדיין לא יודעים מה מספר הגברים המדויק שרצחו חברות הכנופיה. עם זאת, במשטרה משערים כי הסכום שהנשים הצליחו לצבור עד כה עומד על כ-100,000 ליש"ט (468,105 שקלים). מנהיגת הכנופיה, איזמרלדה, הואשמה בסחר בבני אדם בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לביצוע רצח בנסיבות מחמירות והונאה חמורה. היא הכחישה את האישומים נגדה ואמרה בבית המשפט ש"אני מכריזה על עצמי כחפה מפשע. מעולם לא עבדתי בבית. אני מוכרת רכבים ואני עובדת גם כסטייליסטית". החקירה נמצאת בעיצומה.