במקרים רבים עבריינים יעשו הכל כדי לחמוק מעונש, במחשבה שלעולם לא יתפסו. לפעמים זה מצליח, אך ברוב המקרים הם לא מכסים את עקבותיהם בצורה מספקת ונלכדים, גם אם באיחור של כמה וכמה שנים. לאחרונה, גבר שניסה לשים את עברו מאחור נלכד, ואיבד במכה אחת גם את החופש שלו וגם את קולו.



כלי התקשורת בסין דיווחו השבוע על סיפורו הלא יאמן של חשוד ברצח, שהצליח לחמוק מהרשויות על ידי כך שהעמיד פני אילם, אך כתוצאה מכך איבד את יכולת הדיבור שלו.  על פי החשד, הגבר, שידוע רק בשם ג'אנג, 45, רצח את הדוד של אשתו לפני 12 שנים, בגלל ריב על שכר דירה. לאחר הרצח, ג'אנג נמלט מהכפר שלו, במחוז חאנגג'ואו ב- 2005, ופתח בחיים חדשים - הוא החל לעבודה באתר בניה במחוז אחר, שינה את שמו, התחתן שוב והפך לאב. התכנית שלו התנהלה על מי מנוחות, לכאורה, עד אשר המשטרה המקומית החלה לחשוד בו, כיוון שלא היו לו מסמכים מזהים, ועצרה אותו.



מבדיקת דם שנערכה לו, נמצא שהדנ"א של ג'אנג דומה בצורה מחשידה לזה של הוריו של רוצח אחריו מחפשת המשטרה כבר 12 שנים. כאשר נחקר בנושא, ג'אנג נאלץ לתקשר בכתב, לאחריו שלטענתו כבר אינו יכול לדבר. "בכך שלא דיברתי, זה מנע ממני להגיד שטויות", כתב ג'אנג לשוטרים. בימים אלו, החקירה נמצאת בעיצומה. אם ימצא אשם ברצח, ג'אנג  עלול לקבל גזר דין מוות.