למרות שהמין האנושי התקדם רבות במהלך השנים, עדיין לא הצלחנו לחלוטין לפענח למה אנחנו חולמים. אומנם יש המון תאוריות ופרשנויות שנערמו, אבל התשובה לכך אינה חד משמעית. יש מי שטוענים שחלימה היא פונקציונלית, ונועדה לארגן זיכרונות ומחשבות ולעבד אותם. אחרים טוענים שמדובר בצורך פסיכולוגי, שמטרתו להציף נושאים לא פתורים ורצונות שיש לנו בעולם הגשמי. גישת הביניים אומרת שהחלומות נועדו לענות על כל הצרכים הללו יחד.



בעוד לכל אחד יש חלומות ייחודיים, יש נושאים שכולנו חולמים עליהם בשלב כזה או אחר בחיינו. כך למשל, חלום על בן משפחה או קולגה לעבודה הוא מאוד נפוץ, אבל הסיבה לכך היא אישית ומשתנה מאדם לאדם. אז מה זה אומר כשאתם חולמים על מישהו? כך תוכלו לברר ולדעת.


לחלום על משפחה

בראי הפסיכולוגיה, המשמעות של חלימה על בן משפחה תלויה באישיותכם וכן בקשר שלכם עם אותו בן משפחה. על פי רוב, משפחה מייצגת ערכים, עמדות ותגובות רגשיות וחברתיות שקבלנו במהלך השנים ממשפחתנו. למשל, חלום על אימא יכול לייצג אינסטינקטים אימהיים וחום, או סמכות והגנה אם חלמנו על אבא. זה גם תלוי בסיטואציה בה אתם חולמים עליהם. לדוגמה, חלום כזה יכול להעיד על רצון לחזק את התכונות שבני המשפחה מייצגים. מנגד, זה יכול להציף צרכים שחסרים לנו, שמשפחה אמורה לספק, כמו הגנה, חום, שייכות. כמובן שזה גם מאוד תלוי בקשר שלכם איתם, האם אתם מסתדרים יחד או לא.
 

חולמים על אימא או אבא? יש לכך משמעות סמלית. צילום: אינגאימג
חולמים על אימא או אבא? יש לכך משמעות סמלית. צילום: אינגאימג

 

לחלום על מוות של אדם

בעבר הרחוק, חלום על מוות נחשב לחיובי. מי שחלם על מוות נחשב בר מזל, שכן פרוש הדבר היה שהוא לא ימות או יחלה בזמן הקרוב. כיום, נהוג לפרש זאת כחלום שבבסיסו פחד גדול. כך למשל אם אתם חולמים שאדם יקר לכם מת או חולה, יתכן שאתם חוששים בנוגע לעתידם, או בנוגע לעתיד היחסים שלכם איתם. חשוב לזכור, שלחלום אין שום אפשרות לנבא את העתיד, רק להעיד על נושאים לא פתורים. חלומות עוזרים לנו להבין את הפחדים שלנו טוב יותר, את המחשבות והרגשות שלנו. אז אם יש לכם שוב ושוב אותם חלומות מטרידים לגבי מוות או מחלה, כדי לנסות לברר את זה לעומק בעולם הגשמי. 

לחלום על אדם שמחבבים או אוהבים

לפעמים חלומות הם מאוד ברורים, ואם אתם חולמים על אדם שאתם אוהבים, זה קורה פשוט מפני שהוא חשוב לכם והוא חלק משמעותי בחייכם. במידה ויש לכם חוויה חיובית עם האדם הזה בחלום, זה סימן טוב ואומר שאתם חשים בטוחים איתם או בקשר שיש ביניכם. מנגד אם אתם חולמים שיקיר לבכם בוגד בכם, זה יכול להעיד על כך שאתם מרגישים לא בטוחים בקשר שלכם. במקרה כזה, כדי לנסות לדבר איתם על זה ולנסות לפתור את הנושא. מטרת חלומות כאלו היא להציף חששות שלנו מפני טעויות או בעיות שצצו בעבר, ופחד שהם יחזרו על עצמם בשל מעשינו. 

לחלום על קולגות

למרות החשש שזה עלול לעורר, זה נורמלי לחלוטין לחלום על אנשים שאתם עובדים איתם ורואים על בסיס קבוע. מה שחשוב לבדוק הוא מה הייתה הסיטואציה בחלום. כך למשל, אם חלמתם על הבוס או קולגה במקום העבודה, זה עלול להעיד על כך שאתם חוששים מדד ליין של פרויקט, או מודאגים מיחסי העבודה ביניכם.

גם אם החלום הוא מחוץ לשעות העבודה, זו לא סיבה לדאוג. אנשים רבים מדווחים על כך שיש להם חלומות מיניים על קולגות ובוסים, וזה לא בהכרח מעיד על משיכה או התאהבות. לחלום על סקס עם אדם שעובדים איתו הרבה פעמים מסמל רצון להיות בעלי קישורים מקצועיים כשלהם, והערכה ליכולות שלהם. אז פעם הבאה שיש לכם חלום כזה, אפשר לנסות להיעזר בהם כדי להשתפר בתחומים בהם אתם חשים חלשים.
  
חולמים על סקס עם הקולגה? אתם כנראה ממש מעריכים אותם. צילום: אינגאימג
חולמים על סקס עם הקולגה? אתם כנראה ממש מעריכים אותם. צילום: אינגאימג