אנחנו חיים בתקופה בה קשה להאמין שנותרו מי שיעזרו לאנשים שאינם מכירים בלי לצפות כלל לתמורה, פשוט בשל טוב ליבם. אבל האנשים הללו קיימים, והוכחה לכך אירעה לאחרונה בסין לאחר שמוכר בחנות סיכן את עצמו כדי להציל ילדה מנפילה מגובה. המוכר, ג'אנג יון, 42, סיפר שבדיוק ענה לטלפונים בחנות שלו, כשלפתע הבחין בילדה הולכת על סככה בקומה שנייה של גן ילדים, במרחק של 40 מטרים ממנו.



הוא לא היסס לרגע, ורץ מיד למקום כדי לנסות למנוע אסון. "רצתי לעברה, והיא בכתה ורצתה את אמה והלכה על הקצה. כשאני מנסה לשמור על קול רגוע, אמרתי לה להישאר במקום, אבל היא לא הקשיבה", סיפר יון לכלי התקשורת המקומיים. "המחשבה הראשונה שלי הייתה שאסור לה לזוז כלל". לדבריו הוא הבין שעליו למקם עצמו למטה כדי שיוכל לתפוס את הילדה למקרה שתיפול.



"הערכתי את המקום בו היא עתידה ליפול. זכרתי שמכבי אש שמים כרית אוויר כדי להגן על אנשים מנפילה". מאחר ולא הייתה לו כרית כזו הוא קיווה שגופו יספיק כדי לרכך את הנפילה. למרבה המזל, הילדה נפלה אל בין זרועותיו ויצאה ללא פגע, מגובה של כחמישה מטרים.


"הייתי בוכה על אוזלת ידי אם הייתי נכשל". ג'אנג יון
"הייתי בוכה על אוזלת ידי אם הייתי נכשל". ג'אנג יון


אומנם ליון היה פחות מזל ובשל הנפילה נקרע שריר ברגלו, אבל הוא הסביר שזה לא משנה לו והוא אסיר תודה שהילדה בחיים. על כך שבכה לאחר המקרה אמר ש"הייתי בוכה על אוזלת ידי אם הייתי נכשל. אבל אלו היו דמעות של שמחה".
 
אביה של הילדה, צ'ן לינג, סיפר שבתו בת השלוש חשה ברע באותו יום והלכה לבדה לשירותים, בגלל שהגננת הייתה עסוקה עם ילדים אחרים. אבל היא לא הצליחה לפתוח את הדלת וטיפסה דרך החלון היישר אל הסככה כדי להגיע אל השירותים. הוא הודה ליון ואמר שכעת הוא ובני משפחתו יתקבלו אצלם כבני משפחה. בעקבות האירוע הנהלת הגן התנצלה על התקרית, התקינה סורגים על החלון ופיטרה את הגננת חסרת האחריות.


תיעוד יון מציל את הפעוטה הפך מיד ויראלי, והוא הוגדר כגיבור.