למרות כל ההתקדמות בנושא, גם בימינו גברים עדיין מתביישים לדבר על כך שהם עוברים התעללות בצד בנות זוגן ופוחדים לפנות לעזרה. כתוצאה מכך, הם סופגים שנים של אלימות פיזית ונפשית, שהייתה יכולה להסתיים במהירות רבה יותר. מקרה כזה למשל הוא ההתעללות הקשה שעבר איש עסקים מבריטניה בידי חברתו, שנגמרה לבסוף לאחר ששכניו התקשרו למשטרה. לטענתו, אם היה אישה אנשים היו מבחינים בכך שהוא חבול ופצוע בשלב מוקדם יותר, ולא היו צריכות לעבור שנתיים עד שיצילו אותו.



למרות שהוא גבר, איאן מקניקול, 55, באמת היה צריך הצלה, שכן בת הזוג שלו, מישל וויליאמסון, איימה עליו שאם יעזוב אותה אחיה מהמאפיה ירצחו אותו. מעבר לכך, ויליאמסון פגעה בו פיזית ונפשית, בודדה אותו מסביבתו והשתלטה על חייו באופן מוחלט. לדבריו של מקניקול, הוא לא ידע על הצד הסדיסטי של זוגתו וההתעללות התחילה בהדרגה, בצורה מאוד מאוד מתונה.



בהתחלה, ויליאמסון השתמשה בפסיכולוגיית הפחדה כדי לגרום למקניקול לציית לה. כך באחת הפעמים היא הביעה "דאגה" מכך שחבריו "מנצלים אותו כלכלית", ולא מחזירים לו מספיק מהר כסף שהלווה להם. בפועל, זו הייתה רק דרך להשתלט על כל חשבונות הבנק שלו, כדי שתהיה היחידה שמשתמשת בהם ומוציאה מהם כסף. לדבריו של מקניקול, היא הוציאה סכומים כל כך גדולים עד שהכניסה אותו לחובות קשים, מהם הוא עדיין לא מצליח לצאת גם שנים לאחר מכן.



איימה שתשלח את אחיה להרוג אותו. תיעוד אחת הפציעות של מקניקול
איימה שתשלח את אחיה להרוג אותו. תיעוד אחת הפציעות של מקניקול



בשלב הבא, בת הזוג מהגיהינום החלה לשלוט בשגרה היומיומית שלו, תוך שהיא אומרת לו מתי לדבר ומתי ומה לאכול וגם מנעה ממנו שעות שינה. "אכלתי כשהורשה לי לאכול, ורק מה שהיא אמרה לי", סיפר ל"דיילי מייל". "דיברתי רק כשהיא פנתה אלי. הייתי כמו טלוויזיה ומישל החזיקה את השלט ולחצה על כל הכפתורים. קמתי והתעוררתי בזמנים שונים, הארוחות שלי היו לגמרי לא מסודרות. זה החל לפגוע בי נפשית".

לא עבר זמן רב ווויליאמסון החלה גם לפגוע במקניקול פיזית. בשלב הזה, הוא הסביר, החל לציית לה באופן מלא בניסיון נואש למנוע את האלימות הזו. למרבה הצער, זה לא עזר, ומקניקול ספג אלימות קשה ומחרידה. בין אינספור פציעותיו הוא סבל משברים בגולגולת, בעצמות לחייו, אפו וצלעותיו. כמו כן הוא נכווה קשות בידיו לאחר שזו תקפה אותו עם מגהץ, ונכווה גם באפו מסיגריה שהיא דחפה פנימה: "לא היו גבולות לאלימות שלה. האמנתי שהיא תהרוג אותי. לבסוף היא השתלטה על החיים שלי באופן מוחלט. זה היה כאילו היה בי שד".

בודד מהסביבה ונכנס לחובות קשים. אחת הפציעותהרבות של מקניקול
בודד מהסביבה ונכנס לחובות קשים. אחת הפציעותהרבות של מקניקול

 
גם כשמקניקול הורשה לצאת מביתו זה היה בשליטה מלאה של בת הזוג הסדיסטית, מה שסיכל כל ניסיון שלו לבקש עזרה. לדבריו, היא הייתה שולחת אותו בקביעות לקיוסק לקנות סיגריות, ובמהלך הזמן הזה הוא היה צריך לדבר איתה בסמארטפון כדי שלא יוכל לדבר עם אף אחד. בשלב כלשהו, בשל ההתעללות הקשה שספג הוא אף לקח חופש ארוך מעבודתו. הוא הפך לחלוטין מבודד מחבריו, משפחתו והקולגות שלו, והקשר היחיד שלו עם העולם היה ווילאמסון.

כך הוא חי שנתיים, עד שאחד השכנים הבין שמשהו לא בסדר והתקשר למשטרה. וויליאמסון נעצרה ונשפטה, אך קיבלה עונש קליל של שבע שנות מאסר, כשהיא מואשמת רק בגרימת נזק גופני חמור בכוונה תחילה. כיום, שנים לאחר שהשתחרר מבת הזוג הסדיסטית, מקניקול עדיין מתקשה לשקם את חייו. הוא איבד את ביתו והעסק שלו ונקלע בגללה לחובות קשים, ונאלץ לגור בדיור מטעם ארגון צדקה. "אני מנצל את ההזדמנות כדי להעלות את המודעות,  בקרב המשטרה והציבור כאחד", הסביר על הסיבה בגללה בחר להיחשף. "אני רוצה שאנשים ישמרו על הגברים בחייהם כפי שהם שומרים על הנשים".
 
איבד את ביתו והעסק שלו ונכנס לחובות. מקניקול כיום
איבד את ביתו והעסק שלו ונכנס לחובות. מקניקול כיום