שלא כמו בסרטים ובסדרות, במציאות, כשאנשים עושים את הדבר הנכון, הרבה פעמים הם משלמים על כך מחיר כבד. כך קרה לאחרונה לגבר מפלורידה, שעצר לעזור לנהג שנתקע בצד הכביש, מבלי לדעת שהוא רוצח שנשכר להרוג אותו. אבל זה לא החלק הכי מחריד בסיפור, והסיבה שהובילה להירצחו מזעזעת מעבר לכל דמיון.



כשהמשטרה מצאה את קרלוס קרוז-אצ'ואריה, הוא שכב מת בתעלה לצד הכביש ליד ביתו בדייטונה ביץ', כשפניו כלפי מטה ועל ראשו סימנים של ירי. ליד קרוז בן ה-60 הייתה משאית שנתקעה בבוץ, ורכבו נמצא שרוף במרחק של מספר קילומטרים מהמקום. תחילה, השוטרים חשבו שקרוז נשדד ונרצח באופן מקרי לחלוטין. רק שנה לאחר מכן התבררה גודל הזוועה של מה שבאמת קרה שם באותו היום.



ממשרד השריף של מחוז וולוסיה, נמסר בשבוע שעבר בהצהרה רשמית שקרוז נרצח בידי רוצח שכיר, וששני גברים ואישה נעצרו בחשד למעורבות ברצח. הרצח של קרוז, כך עולה מהחקירה, תוכנן כדי שלא יוכל להעיד נגד אחד מהם, לאחר תקרית אלימה בה היה מעורב בכביש. נכון לעכשיו, השלושה מואשמים ברצח מדרגה ראשונה, והתביעה שוקלת לתת להם עונש מוות. "זה אחד המעשים המרושעים, הנתעבים והפחדנים ביותר שראיתי מעודי. מישהו צריך לשלם על זה", אמר השריף מייקל צ'יטווד במהלך מסיבת עיתונאים ביום שישי האחרון.



האירוע שהפך את קרוז למטרה לרצח התרחש במאי 2017, כשהוא צפר למכונית שהייתה מלפניו, כיוון שעמדה במקומה כשהרמזור התחלף לירוק. בצומת הבאה, הנהג, קאלסי מקפולי בן ה-28, נעמד עם רכבו לצד קרוז וצעק לעברו: "יש לך בעיה איתי?". לאחר מכן, הוא שלף אקדח ואיים לירות בקרוז. לפני שהוא נמלט מהמקום, קרוז רשם את מספר הרכב שלו ודיווח על המקרה למשטרה, ובהמשך זיהה אותו במסדר זיהוי.



.מקפולי (מימין), רוק ובאקסום. צילום: משרד השריף של מחוז וולוסיה
.מקפולי (מימין), רוק ובאקסום. צילום: משרד השריף של מחוז וולוסיה



מקפולי נעצר והואשם בתקיפה בנסיבות מחמירות ונשיאת נשק ללא רישיון, והיה עתיד לעמוד לדין בבית המשפט. מאחר שיש לו עבר פלילי עשיר, מקפולי ידע שאם יורשע ייכנס שוב לכלא. כדי למנוע את זה, שכר את שירותיו של הרוצח השכיר בנג'מין באסקום בן ה-24. שמו של באסקום נקשר למקרי רצח רבים ברחבי פלורידה, אך לא היו די ראיות להפלילו. אל השניים הצטרפה גם זוגתו של מקפולי, מליסה ריוס רוק בת ה- 21, שתפקידה היה לעקוב אחר קרוז ולשמש נהגת מילוט לבאסקום כשהרצח יושלם.

ביום הרצח, בנובמבר 2017, מקפולי השיג את כתובתו של קרוז מרישומי בית משפט, קנה מכונית גנובה והשלושה הוציאו את התכנית שלהם אל הפועל. באסקום נסע עם הרכב הגנוב לביתו של קרוז בשעות הערב, אבל קרוז לא היה בבית. הוא חיכה לו והחל לסרוק את הרחוב, אך כשרצה להזיז את הרכב נתקע בבוץ בתעלה. למזלו הרב, הנהג שעבר במקום ועצר לעזור לו היה קרוז. כשהתכופף לבדוק את הרכב, באסקום ירה בו למוות בראשו מספר רב של פעמים והסתלק מהמקום.
 
במשך מספר חודשים נראה שהתכנית הצליחה, ההאשמות נגד מקפולי בוטלו והוא היה אדם חופשי. השוטרים הצליחו לבסוף לקשר את השלושה אל הרצח בעקבות דנ"א של בוסקאם שנמצא ברכב הגנוב וברכבו של קרוז. רשומות של שיחות הטלפון שלו עזרו למצוא את שותפיו. השלושה נעצרו ביום שלישי שעבר במקומות שונים ברחבי פלורידה. בחודשים הקרובים יוכרע בבית המשפט אם עונשם יהיה מאסר או עונש מוות.