רוב האנשים מבינים שהסיכוי שיש חיים לאחר המוות הוא אפסי, ושלא ידוע על מישהו שבאמת שב מהמתים - לא כאדם חי, לא כזומבי ולא כשום דבר אחר. יחד עם זאת, להיתקל באמצע הרחוב באדם שחשבנו שהוא מת, עלול לגרום לנו להטיל בכך ספק, וגם להיבהל. זה בדיוק מה שקרה לבני משפחתו של כשאיגאלי סופוגלייב, תושב קזחסטן, אשר נותרו בהלם מוחלט כשהוא חזר יום אחד הביתה.

זה לא שבני משפחתו לא אוהבים אותו, חלילה, זה פשוט היה להם מוזר לראות אותו בריא ושלם, חודשיים לאחר שהם השתתפו בהלוויה שלו. המקרה הביזארי הזה החל במהלך חודש יולי, אז הוכרז סופוגלייב בן ה-63 כנעדר מהכפר שלו. חודשיים לאחר שאבדו עקבותיו, המשטרה מסרה לבני משפחתו שנמצאה גופה במצב ריקבון מתקדם, שעלולה להיות שייכת לסופוגלייב.
 
הקבר של הדוד האובד. צילום מסך
הקבר של הדוד האובד. צילום מסך


על פי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, בדיקות דנ"א שנערכו על הגופה הראו שיש סיכוי של 99.92% שזה הוא. בצער רב, בני המשפחה החלו להתארגן לפרידה ממנו, הוציאו הודעת פרידה וערכו לו הלוויה. הם היו רגעים ספורים לפני הנחת המצבה שלו, כשלפתע סופוגלייב הופיע בפתח ביתם.

"כשהוא חזר הביתה בריא ושלם, הבת שלי שראתה את ה'דוד המת' שלה כמעט התעלפה וחטפה התקף לב", סיפר אחיו. "בדיקת הדנ"א אישרה שזה הוא, השקענו כל כך הרבה כסף. אם זה לא הוא, אני תוהה את מי קברנו? אולי משפחתו מחפשת אותו". להגנתו, בן המשפחה האובד הסביר שקיבל הצעת עבודה בחווה מרוחקת למשך כמה חודשים, ולא חשב להודיע על כך. 

"מזל שהוא חזר הביתה בחיים. אבל אנחנו הולכים לתבוע את מי שנתנו לו את תוצאות הד"נא האלו" סיפרה גיסתו. מנגד, המושמץ שביצע את הבדיקות טען: "זה בלתי אפשרי לקבוע זהות של גופה בהסתמך על בדיקת דנ"א בלבד. בכל זאת היה סיכוי של 0.08% שזה לא הוא".
 

via GIPHY