ברוב מוחלט של המקרים, אלימות מצד בני זוג מסתיימת בצורה טרגית, והרבה פעמים מגלים שזה משהו שהיה ניתן למנוע אותו. זה היה המקרה גם עבור קנדלה קסטרו בת ה-19, תושבת ארגנטינה, שסבלה מנחת ידו של בן זוגה במשך זמן רב, עד שיום אחד הוא רצח אותה. או לפחות כך הוא חשב.
 
האירוע התרחש זמן מה לאחר שקסטרו נפרדה מבן זוגה, חבייר סוסה בן ה-24, מאחר שהיה קנאי ואלים. היא סיפרה שהוא ביקש להיפגש איתה ליד בניין נטוש באזור מגוריה, בטענה שיש לו מתנה עבור בנם המשותף. אבל ברגע שהיא הגיעה, הוא האשים את קסטרו שהיא בוגדת בו וטען שראה תמונה שלה ברשתות החברתיות עם גבר אחר.

הוא רתח מזעם, ואז גרר אותה לבניין נטוש וניסה לשכב איתה וכשהיא סירבה תקף אותה קשות. "הוא פשוט השתגע והחל לחנוק אותי עד שהתעלפתי. לאחר מכן הוא הכה אותי בראשי ובגופי באמצעות אבן", סיפרה קסטרו לשוטרים, "מעולם לא עשיתי לו משהו רע, אבל הוא השאיר אותי שם כאילו הייתי מתה. אבל הצלחתי לקום בכוחות עצמי כי אלוהים נתן לי הזדמנות נוספת".


שעתיים לאחר התקיפה היא הצליחה לקום, והלכה לבית שחלקה עם אמה וסיפרה לה מה קרה ואימה לקחה אותה לבית החולים. בהמשך היא אפילו הספיקה להגיש תלונה במשטרה, ולספר להם מה קרה. לכלי התקשורת המקומיים, קסטרו סיפרה שזו לא הייתה הפעם הראשונה שסוסה תקף אותה, ושהוא איים להרוג אותה אם יראה אותה עם גבר אחר. היא נפרדה ממנו כשהוא המשיך לתקוף אותה גם כשהייתה בהריון, כי חששה לשלום תינוקה. אבל סוסה סירב לוותר עליה.
 
בינתיים, סוסה בן ה-24 לא היה מודע למתרחש והיה משוכנע שרצח את חברתו. כשהוא אכול רגשות אשמה, הלך להסגיר עצמו למשטרה, אז גם הבין שזוגתו עדיין בחיים. הוא נעצר וצפוי לעמוד בקרוב למשפט על מעשיו.