רוב העולם אוהב להאזין למוזיקה בשל ההנאה שהיא גורמת, אך האם ידעתם שהיא מעוררת את אותה מערכת תגמול במוח המסבה לנו תחושת עונש וסיפוק, בדיוק כמו צריכת סמים, אלכוהול או מין? מחקר חדש, שנערך במכון הנוירולוגי של אוניברסיטת "מקגיל" שבקנדה, בחן את השפעת מוזיקת הפופ על פעילותם המוחית של 17 משתתפים וזו הייתה התוצאה:

תוך כדי שהמשתתפים מאזינים למוזיקה המתנגנת הם התבקשו לדרג את מידת ההנראה שלהם מהשירים באמצעות לחיצה על אחד מארבעת כפתורים שונים בלוח התגובה. באמצעות סריקת הדמיה תפקודית של המוח (FMRI), צוות המחקר עורר או עיכב את מעגל התגמול של המוח בעזרת גירוי מגנטי גולגולתי שהונח על הקרקפת ועורר את תאי העצב במוח. 

החוקרים מצאו כי גירוי תאי עצב במסלול התגמול של המוח הביא לעלייה בתחושות ההנאה מהמוזיקה בקרב המשתתפים, ואילו עיכוב של המסלול הקטין את ההנאה. שינויים אלה, שהשפיעו על רמת ההנאה, היו קשורים למעשה לשינויים בפעילות בגרעין המוח - אזור חשוב בשרשרת התגמולים, וגם האזור המעורב בהתמכרות מוגברת הקשורה לשימוש בסמים ואלכוהול. "מוזיקה מורכבת מסדרת צלילים שכאשר הם מופיעים לבד אין להם ערך מובנה, אולם כאשר הם מסודרים יחד באמצעות תבניות, הם יכולים להיות מתגמלים לאורך זמן", נכתב במחקר.