סטארט־אפ תל־אביבי בשם בלינק (Blink), העוסק בפתרון תשלומי ועד בית בבניין מגורים, פתח חמ"ל סיוע לאוכלוסיות מבוגרות ונזקקות, אשר מתבסס על רשת של עשרות אלפי דיירים המשתמשים בשירותיה של החברה באופן קבוע. מנהל האופרציה של החברה, רעי פלד, הסביר כי "במצב המורכב שישראל נמצאת בו ישנן אוכלוסיות מבוגרות המתגוררות במבנים משותפים שנקלעות למצבי פחד ואימה מהאזעקות ואין מי שיעזור להן".

 לדבריו, היוזמה קמה לאחר האזעקה הראשונה. "רצתי לחדר המדרגות. בזמן שהשכנים עמדו יחד, שכנה מבוגרת, ניצולת שואה המתגוררת בקומה התחתונה, לא הצליחה להגיע לאזור מוגן והחליטה להישאר בפתח הדירה כי התביישה לבקש עזרה. אני ועוד שכן ירדנו לקומה התחתונה לעזור לה", הוא סיפר. בעקבות כך, נפתח כבר השבוע מוקד, שכבר קיבל אלפי פניות מדיירים מכל הארץ שביקשו להשתתף בו, עדכנו על שכנים מבוגרים במצוקה או נרתמו לעזרה.

כאשר מתקבלת פנייה במוקד של בלינק (דרך הטלפון או המייל של החברה), מופעל מערך המתנדבים מבין אלו שנרשמו ודרכם ניתן להגיע לדיירים מבוגרים הזקוקים לסיוע. כמו כן, השירות וקבלת הסיוע זמינים לכלל הציבור ללא צורך להירשם וללא תשלום. לקבלת מידע נוסף על דרכים להתנדב ולעזור ולהצטרפות לשירות, ההרשמה פתוחה לכולם בפייסבוק, במייל או במוקד הטלפוני – 03-5090045.