הביטוי הנפוץ "חברו הטוב של האדם", המיוחס לכלבים, מקבל משנה תוקף כשמדובר בבני הגיל השלישי, שבו כלבים הופכים למהותיים אף יותר בחיי בעליהם.

מלבד החברה, האהבה והטיולים המשותפים, למדע ידוע כבר כי עבור קשישים, הכלבים פשוט מאריכים חיים. רשת מגדלי הים התיכון היא בין הדיורים המוגנים הראשונים בארץ שהסכימו להכניס חיות מחמד לשטחי המגורים של הדיירים בשל חשיבות העניין לרווחתם הנפשית.

פאני בוימוביץ, דיירת מגדלי הים התיכון בכפר סבא ושורדת שואה, מספרת: "כאשר הגעתי לצער בעלי חיים, הרגשתי שמישהו מושך לי את השמלה. הסתכלתי למטה וראיתי את ג'וני. הוא בחר בי ובאותו רגע אני בחרתי בו. אין יותר אהבה ממה שאני אוהבת את הכלב הזה. אנחנו מכירים אחד את השנייה. כל בוקר כשאני קמה, הוא מחכה לי ליד המיטה, מתהפך על גבו ומחכה שאלטף אותו". 

השניים יוצאים לטיולים רבים במהלך היום, ובזמן הטיולים פוגשת פאני חברים רבים. "ג'וני נותן לי אנרגיה ואני מרגישה בריאה יותר ומלאת כוח לפעילויות בהמשך היום", היא אומרת. 

עפרה אריאל, מנכ"לית מגדלי הים התיכון כפר סבא, מוסיפה: "אני מאמינה בחיבור הטבעי הזה ומדי יום אני רואה מקרוב כיצד הכלבים מסייעים לדיירים לצאת מהבית ופוגשת אותם הולכים יחד להרצאות, נפגשים במרפסת הקפיטריה ומסתובבים בחצר". 

אורית הירש־מצולאס, אנתרופולוגית המתמחה בחקר אדם־חיה באוניברסיטת חיפה, חקרה בשנים האחרונות את הקשר הדו־צדדי המיוחד בין בני הגיל השלישי לבין כלביהם בדיור מוגן בישראל.

"ניתן לראות כי בני הגיל השלישי עם כלבי מחמד מתלוננים פחות בעניינים בריאותיים ופחות חווים מחלות כמו לחץ דם גבוה, סרטן והתקפי לב. מעבר לקשר הרגשי, העבודה היומיומית עם הכלב דורשת מהם לצאת מהבית ולבצע מספר רב של פעילויות, מה שמייצר מערכת יחסים אישית ומשמעותית במיוחד, ולפיכך גם משפר את איכות חייהם".