זה אמנם נשמע כמו אגדה מארץ רחוקה, אך העלילה יוצאת הדופן מתרחשת כאן בישראל מתחת לאף שלנו. ברשות האוכלוסין וההגירה התקבלה לאחרונה בקשה חריגה על ידי אישה אפריקנית בת 43, המבקשת מקלט מדיני, הסיבה: "ברחתי מארצי כי רצו שאתמנה להיות מלכה במקום אחותי". הסיפור קיבל תפנית מוזרה כשהרשויות מצאו פתרון לא שגרתי כדי למנוע ממנה את המינוי המלכותי. 

המבקשת מקלט, נוצריה ונשואה ללא ילדים, הצהירה כי אחותה הגדולה הלכה לעולמה ומיד אחרי שנקברה הודיעו לה שהיא תאלץ לקבל על עצמה את התפקיד. כיוון שלא הייתה מעוניינת להתמנות למלכה האם, בגלל שרצתה להמשיך לנהל את סלון היופי שבבעלותה, היא נסעה לעיר הבירה וקיבלה אשרת כניסה לישראל כתיירת. בסוף שנת 2018 היא עזבה את מולדתה באופן חוקי וגלוי והגיעה לארץ. 

אחרי שהגיעה לארץ אותה המלכה המיועדת ביקשה לקבל מקלט מדיני בישראל כדי להימנע מהתפקיד, אלא שהיחידה לטיפול בבקשות מקלט בחנה את כל הפרטים ומצאה פתרון אחר. ממקורות מידע רבים עלה כי בכל הנוגע להעברת תפקידים מסורתיים, לא סביר שסירוב לקבלת התואר יוביל לבעיות או שישקף סכנה לחייה. כמו כן, על פי חוות הדעת המקצועית עלה כי כדי להימנע מהמינוי כל שעליה לעשות הוא להעניק בעל חיים (כבשה או עז), שיהוו פיצוי הולם. 

בזכות האפשרות למתן פיצוי, ומאחר שאין ענישה בגין סירוב לתפקיד, רשות האוכלוסין וההגירה קבעה כי אין צורך בהגנה מדינית. על פי חוות הדעת שניתנה על ידי היחידה לטיפול בבעיות מהסוג הזה, החוקה במדינת המוצא של האישה מעניקה חופש דת, מקיימת הגנה אקטיבית של הרשויות כנגד פשעים על רקע דתי. כמו כן, המבקשת יצאה מארצה באופן גלוי באמצעות דרכון ללא כל קושי במעבר. ברשות האוכלוסין וההגירה מבהירים כי זו פעם ראשונה שמובאת בקשה מסוג זה. עם זאת, מאז בקשה זו הוגשו עוד שתי בקשות למקלט על ידי גבר ואישה, בנפרד, ששניהם טענו אף הם כי סירבו לקבל תפקיד מלוכה בארצם ביבשת אפריקה.