שיחות עמוקות עם זרים עשויות להיות מביכות פחות ומהנות יותר מאשר שיחות החולין השטחיות, זו המסקנה שאליה הגיעו חוקרים במחקר חדש שפורסם בכתב העת Journal of Personality and Social Psychology. לעתים קרובות בני אדם נמנעים מליצור קשרים עמוקים עם זרים, ונוטים להיצמד לנושאים פחות משמעותיים כמו שיחות על מזג האוויר. כעת חוקרים מאוניברסיטת שיקגו ערכו סדרת ניסויים עם יותר מ-1,800 משתתפים, שבהם התבקשו זוגות לדון בנושאים עמוקים או רדודים.

שאלות רדודות היו למשל "מהי תוכנית הטלוויזיה הטובה ביותר שראית בחודש האחרון?" או "מה דעתך על מזג האוויר היום?". מנגד, השאלות העמוקות נועדו להוציא מהמשתתפים מידע אישי ואינטימי יותר. למשל, שאלות כמו "מתי בכית מול אדם אחר?" או "מה היית רוצה לדעת על העתיד שלך?". לפני השיחות המשתתפים העריכו עד כמה הם חושבים שהשיחות יהיו מביכות, באיזו מידה הם יתחברו לשותף השיחה שלהם וכמה הם ייהנו מהשיחה. לאחר השיחות הם דירגו אותן לפי אותם פרמטרים.

החוקרים מצאו כי שיחות עם זרים נוטות להיות פחות מביכות, מהנות יותר ותורמות לתחושת חיבור גדולה מכפי שהמשתתפים ציפו – כאשר הן עמוקות יותר. בנוסף הם גילו כי המשתתפים סברו שאנשים זרים לא יתעניינו במחשבותיהם ברגשותיהם העמוקים יותר, מה שעשוי להסביר מדוע אנשים אינם ששים לפתוח בשיחות עמוקות מלכתחילה