בתאריך ה-8 במרץ 2014 יצא מנמל התעופה של קואלה לומפור מטוס שהיה בדרכו לבייג'ינג שבסין. כ-22 דקות אחרי שהמריאה טיסת MH370, של חברת התעופה מלזיאן איירליינס, המטוס ו-239 הנוסעים שהיו על הסיפון נעלמו – ומאז לא היה אף זכר לעקבותיהם. מה באמת קרה למטוס? צפו בהדמייה

זה מה שבאמת קרה למטוס המלזי שנעלם לפני 7 שנים (צילום: רויטרס)

ריצ'רד גופרי, חוקר ומהנדס תעופה וחלל שעובד כבר שבע שנים על מציאת המטוס האבוד, חשף כי הוא בעיצומה של פריצת דרך מפתיעה. בזכות טכנולוגיה מהפכנית בשם WSPRnet, החוקר יכול להיעזר במערכת כלים משוכללת שמאפשרת לו לשחזר טיסות לכל מקום ובכל זמן משנת 2009 ועד היום. כשהוא מסביר על הטכנולוגיה הייחודית גופרי אמר: "מה שגיליתי, מבלי לחפש את המטוס עצמו, היה שטיסת MH370 נכנסה החלה להאיץ בצורה חריגה בסביבות השעה 19:12. 

לדבריו, נתוני ה-BTO של המטוס, בהצלבה עם מערכת הנתונים של לווייתן Inmarsat, תואמים באופן מושלם את התזמון, המיקום והמסלול של המטוס הנעדר. ממצאים אלו מעלים תהיות לגבי התנהלות הטייס, קפטן זהרי שאה, שגרם למטוס להיעלם ללא עקבות. "אם המטרה של הטייס הייתה לגרום למטוס להיעלם אז למה לבזבז דלק עם האצה ולא פשוט להגיע ישירות לאזור מרוחק של האוקיינוס ההודי?", שאל את עצמו המהנדס. 

חלק מכנף המטוס המלזי (צילום: רויטרס)
חלק מכנף המטוס המלזי (צילום: רויטרס)

על פי ההשערות, התיאוריות להיעלמות המטוס המלזי נעות בין כישלון טכני שהטייס איבד עליו שליטה, לבין מעשה רצח המוני או התאבדות שאירגן הטייס. 

על אף חוסר ההיגיון והחלקים החסרים בפאזל, עלתה מסקנה אחת מרכזית מהמחקר שעשויה להוות פריצת דרך. פרופסור צ'ריתה פטיראצ'י הסבירה כי "המסקנה היחידה האפשרית משחזור המסלול של MH370 היא שהמטוס האבוד חייב לשכון בדרום האוקיינוס ההודי". לדבריה, עד כה נמצאו 33 חלקים שונים של המטוס, על ידי 16 אנשים שונים ובחלקים שונים של חופי האוקיינוס. כמו כן, מר גופרי הסביר כי הוא שואף להשלים את כל הפרטים עד סוף החודש.