מחקר חדש שנערך על ידי חוקרים מקינגס קולג' בלונדון גילה כי מגע עם הטבע בערים מפחית משמעותית את תחושות הבדידות. בדידות היא דאגה מרכזית לבריאות הציבור, שכן יש לה השפעות מזיקות עמוקות על הבריאות הנפשית והפיזית. אנשים חווים רמות שונות של בדידות במהלך היום בהתאם לסביבתם המשתנה. לשם כך החוקרים ביקשו להעריך כיצד גורמים חברתיים וסביבתיים עשויים להשפיע על הבדידות, בקרב 756 משתתפים עירוניים מרחבי העולם שלקחו חלק במחקר.

הנחקרים התבקשו לענות שלוש פעמים ביום למשך שבועיים על שאלות פשוטות באמצעות אפליקציה בסמארטפון שלהם, הנוגעות לתחושת בדידות, צפיפות, הכללה חברתית ומגע עם הטבע. הם מצאו כי תחושות של צפיפות הגבירו את הרגשת הבדידות בקרב המשתתפים ב-39% בממוצע. מנגד, כאשר אנשים היו מסוגלים לראות עצים או שמיים ולשמוע ציוץ של ציפורים תחושת הבדידות שלהם ירדה ב-28%. בנוסף, תחושות של הכללה חברתית שכללו שילוב של אנשים בפעילויות חברתיות הורידו אף הן את תחושת הבדידות ב־21%.

"לממצאים שלנו יש השלכות אפשריות על אסטרטגיות בריאות הציבור והתערבויות, שמטרתן להפחית את נטל הבדידות על החברה", ציינו החוקרים במחקר שפורסם אתמול בכתב העת Scientific Reports. החוקרים הדגישו כי יש ליישם צעדים ספציפיים, שיגבירו את ההכללה החברתית והמגע עם הטבע תוך הפחתת הצפיפות, צעד שעשוי להיות חשוב במיוחד עבור אוכלוסיות פגיעות כמו קשישים, אנשים עם מוגבלות בניידות ואנשים עם בעיות נפשיות.