בשנת 2003 התגלה בסמוך לכנסייה במדבר אטקמה שבצ'ילה שלד חנוט קטנטן בגובה של כ-15 סנטימטרים בלבד. צייד האוצרות, אוסקר מוניו, הוא שגילה את הממצא המדהים שהותיר את החוקרים בהלם – האם מדובר בחייזר? אחרי שנים של מחקר וניסיון לפענח מה הסיפור מאחורי השלד המסתורי, החוקרים סוף כל סוף מצאו את התשובה. צפו בהסבר של VESA Channel:  

במשך למעלה מעשור ראשו החרוט ו-10 הצלעות בשלד (שכן לרוב בני האדם יש 12) הטרידו את המומחים. רבים טענו כי ייתכן והשלד, שנשמר בתוך נרתיק עור עטוף בבד לבן, היה שייך לחוצן. בימים אלו, כאשר הממצא המדהים המדהים הגיע לידיהם של החוקרים מאוניברסיטת סטנפורד שבסן פרנסיסקו ומאוניברסיטת קליפורניה, התברר מעל כל ספק כי מדובר בתינוק שמת לפני כ-40 שנה.

על פי הדיווחים, הסיבה מאחורי המראה החריג של שלד התינוק מקורה במום גנטי שלדעת החוקרים השפיע גם על מבנה העצמות. בדו"ח שנכתב על מחקר גנום, שהדגיש כי מוטציות הקשורות לדיספלזיה (גידול לא תקין שעלול להיות סרטני), נכתב כי ככל הנראה התינוק מת לפני הלידה או מיד בסיומה.

15 ס''מ בלבד (צילום: Sirius Disclosure)
15 ס''מ בלבד (צילום: Sirius Disclosure)

בשיחה עם אתר Futurity מנהל המכון למדעי הבריאות באוניברסיטת קליפורניה, אטול בוטה, הסביר: "מבחינתי, מה שבאמת יצא מהמחקר הזה הוא הרעיון שלא צריך להפסיק לחקור אם אנחנו מוציאים גן שיכול להסביר את הסימפטום. תמיד כדאי לקבל את ההסבר המלא, במיוחד ככל שהאנושות מתקרבת יותר ויותר לריפוי גנטי. יש להניח שיום אחד נוכל לתקן חלק מהפרעות אלו או לפחות להיות מודעים אליהן".