ביום שלישי האחרון סוכנות מזג האוויר של האו"ם הודיעה על בשורה יוצאת דופן: מכת ברק, שהתפרשה על פני שלוש מדינות אמריקאיות, זוהתה כארוכה ביותר שתועדה אי פעם. על פי ארגון המטאורולוגים העולמי WMO, הברקים החזקים תועדו לראשונה ב-29 באפריל 2020 והשתרעו על שטח של 768 ק"מ מעל מדינות טקסס, לואיזיאנה ומיסיסיפי. צפו הסבר המטאורולוגי של סוכנות הידיעות רויטרס: 

הברק הארוך ביותר בעולם חלף על פני שלוש מדינות (צילום: רויטרס)

השיא הקודם, שנקבע בשנת 2018, תועד בברזיל והשתרע על פני 709 ק"מ. דוברת WMO, קלייר נוליס, הסבירה כי השיא החדש מדגים את המהירות שבה ברק יכול לפגוע. "נסיעה של מרחק כזה במטוס לצורך הדוגמה אמורה לקחת כמה שעות, במקרה הזה הברק הצליח לעבור את המרחק תוך שניות", אמרה נולס בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס. 

צילומי המכ''מ (צילום: National Oceanic and Atmospheric Administratio)
צילומי המכ''מ (צילום: National Oceanic and Atmospheric Administratio)

עוד דווח כי השיא החדש אושר באמצעות טכנולוגיית מעקב לוויינית חדשה, המאפשרת לפקידי מזג האוויר למדוד ביעילות את גודלם ומשך זמן הברקים ברחבי העולם. הסוכנות גם הכריזה על שיא נוסף, לפיו נקבע גם משך הזמן הארוך ביותר של ברק בודד. מרצה באוניברסיטת אריזונה סטייט וראש מחלקת האישורים של ה-WMO, רנדל סרבני, הסביר כי ברק בדרך כלל לא מתפרש על יותר מ-16 ק"מ ונמשך למשך פחות משנייה.