מנהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA אישר ביום רביעי האחרון את הקונדום הראשון שנועד לשימוש במהלך קיום יחסי מין אנאליים. על אף שקיימים גם קונדומים רגילים המומלצים למין אנאלי, המהלך הספציפי הזה נתפס כניצחון בתחום הבריאות המינית שיכול להיות מהפכני עבור קהילת הלהט"ב. 

זה כבר שנים שהמומחים בתחום ראו צורך לא מסופק לבריאות הציבור, שכן יחסי מין אנאליים בלתי מוגנים טומנים בחובם סיכון גדול להיחשף למחלות מין. במחקר, שנעשה על כ-500 גברים, החוקרים בחנו את הצלחת המוצר החדש – התוצאות לא פחות ממדהימות! כל המשתתפים חולקו לשתי קבוצות, כאשר חצי מהם השתמשו בקונדום בקיום יחסי מים עם אישה והחצי השני בקיום יחסי מין עם גבר.

על פי הדיווח באתר החדשות Daily Mail, הממצאים חשפו כי  קיים סיכוי מזערי של הקונדום החדשני להיקרע או להחליק במהלך קיום יחסי מין אנאליים העומד על 0.68%. ב-FDA דורשים תקן של פחות מ-5% סיכוי לקריעה או החלקה, מה שאומר שהקונדום אכן עבר את המבחן וצפוי לצאת לשוק בקרוב.

"הסיכון להידבק במחלות העוברות במגע מיני אנאלי גבוה יותר מאשר במגע מיני נרתיקי. אם עד עכשיו לא היו לנו מספיק נתונים להראות עד כמה הקונדום בטוח לשימוש במין אנאלי, כעת הוכחנו זאת", נמסר מ-FDA. כמו כן, בראיון סופר כי הקונדום מיוצר על ידי חברת Global Protection Corp שכבר במשך שנים מייצר קונדום המיועדים ליחסי מין עם אישה.