מחקר חדש של חוקרים מאוניברסיטת תל אביב מצא כי אנשים נתפסים כפחות חזקים כשהם משתמשים בתמונות לעומת מילים, למשל כשהם שולחים אימוג'ים בהודעות המדיה החברתית לעומת הודעת טקסט.

החוקרים בחנו אם השימוש בתמונות משפיע על תפיסת העובדים בעבודה. לשם כך הם ערכו כמה ניסויים על 200 משתתפים, שלהם הוצגו תרחישים יומיומיים שונים הכוללים ייצוגים מילוליים או חזותיים. בניסוי אחד מחצית מהמשתתפים התבקשו לדמיין את הקונה בתור בסופרמרקט מולם כשהוא לובש חולצה עם לוגו מילולי, בעוד האחרים התבקשו לדמיין חולצה עם לוגו ויזואלי. הממצאים חשפו כי אלה שדמיינו את החולצה עם הלוגו המילולי דירגו את האדם כעוצמתי יותר מאשר במצב הלוגו החזותי.

אימוג'י (צילום: ללא)
אימוג'י (צילום: ללא)

בניסוי השני הוצגה למשתתפים הזמנה למקום העבודה ל"מסיבת תחילת השנה", כאשר לקבוצה אחת הוצגה הזמנה עם מילים בלבד, ולקבוצה השנייה הוצגה הזמנה דומה עם אימוג'ים המחליפים שתי מילות אובייקט בעלות אותה משמעות. החוקרים מצאו כי המשתתפים תפסו עובד שתקשר באמצעות אימוג'ים כפחות חזק מאשר עובד שתקשר באמצעות מילים בלבד.

החוקרים הדגישו כי הממצאים מרימים "דגל אדום" במצבים מסוימים של סביבת עבודה או עסק, שמצביע כי כדאי לעובדים לחשוב פעמיים לפני שהם שולחים תמונה או אימוג'י במיילים בעבודה, או כשהם רוצים להיתפס כחזקים וסמכותיים.