מחקר רחב היקף שפורסם שלשום בכתב העת Nature Communications, ביקש לשפוך אור על ההבדלים בין המינים בנוגע לרגישות השימוש במדיה החברתית בגיל ההתבגרות.

המחקר נערך על 17,409 משתתפים בגילי 10־21. אצל כל משתתף נאספו נתונים אחת לשנה על שימושו במדיה החברתית (כמו ווטסאפ, פייסבוק וטוויטר) ועל דיווח עצמי בנוגע לשביעות רצון מהחיים בשנים 2011־2018  החוקרים מצאו כי קיימים "חלונות פגיעים" יותר או פחות לשימוש במדיה החברתית בגיל ההתבגרות, כך ששימוש משוער גבוה יותר במדיה החברתית קשור לירידה בדירוגי שביעות הרצון מהחיים שנה לאחר מכן בקרב שני המינים.

נערה מתבגרת (צילום: אינג'אימג')
נערה מתבגרת (צילום: אינג'אימג')

כמו כן הם מצאו שלא רק שהשימוש במדיה החברתית יכול להשפיע לרעה על רווחת המשתתפים, אלא ששביעות רצון נמוכה יותר מהחיים יכולה לגרום לשימוש מוגבר במדיה החברתית. ועם זאת, חלונות אלו מתרחשים בגילים שונים בקרב בנים ובנות.
באופן ספציפי, בקרב הבנות מצאו החוקרים את ההשפעות הגדולות ביותר של המדיה החברתית בין הגילים 11־13, ואילו בקרב הבנים אותה מגמה התרחשה בגילי 14־15.

"ההבדל בין המינים בתזמון הצביע על כך שעלייה מוקדמת ברגישות למדיה החברתית עשויה לנבוע מתהליכי התבגרות, המתרחשים מוקדם יותר אצל נשים בהשוואה לגברים", הסבירו החוקרים.