לאחר שבית המשפט העליון בארה"ב ביטל את פסיקת ההפלות, קריאה נשית ל"שביתת מין כלל ארצית" צברה תאוצה ברשתות החברתיות. בשלב מסוים, "ההתנזרות" הפכה להאשטאג ויראלי בטוויטר עם יותר מ-26,900 ציוצים נכון לשבת בצהריים.

האשטאג שהפך לוויראלי בטוויטר (צילום: צילום מסך טוויטר)
האשטאג שהפך לוויראלי בטוויטר (צילום: צילום מסך טוויטר)

משתמשת טוויטר כתבה: "נשות אמריקה: קחו על עצמכן את ההתחייבות. אנחנו לא יכולות לקחת את הסיכון שניכנס להריון לא מתוכנן, ולכן לא נקיים יחסי מין עם אף גבר - כולל עם בן הזוג, אלא אם כן אנו מתכוונות להביא ילדים לעולם".

מחאה נגד ביטול הזכות להפלות בארה''ב (צילום: רויטרס)
מחאה נגד ביטול הזכות להפלות בארה''ב (צילום: רויטרס)

"אם אתה גבר שלא עבר כריתת כלי דם למרות שהיא הפיכה, ואתה לא נמצא כאן כדי להילחם על הזכויות שלי, לא מגיע לך לשכב איתי!", כתבה אריאנה קמפבל בת ה-24, מפגינה נוספת בעד זכויותיה כאישה אמריקאית.

קרוליין הילי בת ה-22, מפגינה נוספת, שאלה מדוע סקס חשוב יותר מזכויות נשים: "אנחנו צריכות תמיד לדאוג שגברים ילבשו קונדום ומדי פעם, כשבא להם, מבלי שנשים לב הם מורידים אותו", אמרה. "אם אנחנו לא יכולות לקיים יחסי מין בבטחה ואנו יודעות שלא תהיה לנו ברירה אחר כך, אז למה נשאר לצפות מאתנו?".

הפגנה בארה''ב למען הזכות להפלות (צילום: רויטרס)
הפגנה בארה''ב למען הזכות להפלות (צילום: רויטרס)

בינתיים, מאיה דמרי, ניצולת אונס, התעקשה שנשים צריכות "לעשות כל שביכולתן כדי להחזיר לנו את זכויותינו! אני לא מסוגלת להמשיך בחיים שלי כשאני מדמיינת שאחת מאחיותיי תיכנס להריון כתוצאה מאונס, ולא רק שתצטרך לשאת את הטרגדיה, אלא גם לשאת עובר במשך תשעה חודשים". היא הוסיפה: "אם העולם הזה בטוח שהוא ימשיך לדכא אותנו רק בגלל היותנו נשים - אנחנו נסגור את הרגליים שלנו, כרווקות וכנשואות".

הקריאה להתנזרות הגיעה כאשר פעילים רבים יצאו לרחובות המדינה במחאה על ביטול פסיקת "רו נגד וויד" ביום שישי. אחרים גם תכננו להפגין מחוץ לבתיהם של ששת השופטים השמרנים.